יום אחרי גזר הדין

ריבלין לחיילים: "העם הוא צה"ל וצה"ל הוא העם"

בעוד הדי הסערה אחרי גזר דינו של אלאור אזריה לא שוככים, מצא לנכון נשיא המדינה ראובן ריבלין לבקר את חיילי גולני ולנתב איתם את השיחה למחוזות אקטואליים (פוליטי מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המפקדים הבכירים לצד הנשיא (צילום: אבי קנר, לע"מ )

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר הצהריים (רביעי) בתרגיל החטיבתי של חטיבת גולני. את הנשיא ליוו בביקורו מפקד פיקוד צפון אלוף אביב כוכבי העתיד להיכנס בעוד כמה חודשים לתפקיד סגן הרמטכ"ל, מפקד אוגדה 36 תת אלוף יעקב בנג'ו ומפקד חטיבת גולני אלוף משנה שלומי בינדר.

ריבלין הגיע אל מפקדת התרגיל וקיבל ממח״ט גולני סקירה על התרחיש המתורגל ועל הכוחות המשולבים הפעם בתרגיל.

בתום הסקירות הודה הנשיא לחיילים המתרגלים באמצעות רשת הקשר: "תחנות מפצח כאן הנשיא עבור, תרגיל מוצלח. עם ישראל גאה בכם ומודה לכם. רות סוף", אמר הנשיא ונענה: "תודה רבה, סוף", מהעבר השני של הקו.

ריבלין המשיך לשיחה עם לוחמי גדוד 12 ומפקדיהם, שם הדגיש: "צה״ל הוא צבא העם ולכן הוא לא יכול לריב עם העם, כפי שהעם לא יכול לריב עם צה״ל. כולנו העם וכולנו צה״ל. אנחנו כל כך סומכים על המערכת הצה״לית ועל המפקדים של צה״ל".

הנשיא נשאל על ידי עודד וייסבול מפלוגת המסיעת של גדוד 12, "כיצד ייתכן שבצה"ל אנחנו אנשים שונים ממקומות שונים ומעדות שונות, ואין בכלל שנאה. איך אנחנו מושכים את זה לאזרחות?", שאל את הנשיא.

ריבלין הגיב: "ההקצנה בתוך העם עצמו קשה. פעם צה"ל היה כור ההיתוך המגבש של כולנו. ידענו שהגדוד כולו צריך לבצע את המשימה שלו ושמימני ומשמאלי נמצאים אנשים שלא תמיד חושבים כמוני, אבל הם האחים שלי".

"לצערנו, היום רק חמישים אחוז בכלל מתגייסים לצה״ל, וזו בעיה. כאן אנחנו יכולים להתווכח ולצעוק, אבל לדעת שאנחנו שותפים לגורל אחד ושותפים לשימור היכולת שלנו להתקיים כאן כאומה וכמדינה".

"מה שאנחנו מנסים לעשות היום בבית הנשיא הוא להפגיש את מערכות החינוך השונות. אתם כולכם נפגשים היום בצה"ל ואנחנו עושים מאמצים להפגיש את הילדים, בגנים ובכיתות בית הספר היסודי על מנת שיבואו ויראו שעל אף הבדלי הגישה, גם בקהילה האחרת נמצאים אנשים כמוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר