אושר בוועדה: סנקציות חדשות יוטלו על אסירים סרבני גט

הדס, מסורבת גט שהשתתפה בדיון בכנסת בו אושרו הסנקציות נגד סרבני גט, אמרה: "אני בת 44 עם שישה ילדים מגיל חמש עד 23. הוא יושב שנתיים אבל אני בכלא" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה הצהריים (רביעי) פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי דין רבניים של ח"כ שולי מועלם המסמיך את בתי הדין הרבניים להוציא צו מאסר ולהטיל מגוון הגבלות נוספות על אסיר שהוא סרבן גט, במטרה להביאו למתן גט.

בוועדה הסבירו כי "הצעת החוק נועדה להוסיף מספר הגבלות על אלה הקיימות: מניעת השתתפות במסגרת לימודית, שלילת זכאות למזון בכשרות מהדרין, שלילת זכאות לשהייה באגף התורני וכן שלילת חומרי קריאה וכתיבה מאסיר שבבידוד".

היוזמת חה"כ שולי מועלם-רפאלי אמרה בדיון: "לבית הדין הרבני יש יכולת להפעיל סנקציות על גברים שמעכבים גט. לצערי כשהם ממשיכים בסירובם ומגיעים לבתי הכלא ניתנות להם הטבות שמדברות על זכויות האדם שלהם תוך התעלמות מכך שבבית יש אישה שנזרקה ונכנסה עמוק לחור שחור. בהצעת החוק אני מבקשת למנוע את ההטבות.

"אם הסרבן חילוני שלא ישתתף בהטבות הלימודיות ואם הוא דתי שיקפיד גם על מתן הגט. הצעת החוק בתמיכה מוחלטת של הרבנים הראשיים".

ח"כ אורי מקלב אמר: "ככל שאנחנו מחמירים עם הסרבן ניטיב עם האישה. דינו אינו כעבריין רגיל שנענש על מה שעשה. כאן השיקולים אחרים כשהסנקציה היא כלפי העתיד. אם אנשים יודעים שמשמעות ההגעה לבתי הכלא היא מסוימת יהיו פחות שיגיעו כי החמרנו. ביחס לאסיר פלילי סרבן גט שנמצא בכלא לא באגף התורני גם שם יש למנוע את ההטבות. ליבי עם אלו שבעליהן אינם צרכני מהדרין – יש לתת כלים נוספים לשב"ס".

גנ"מ יהודה ויזנר, הרב הראשי בשב"ס: "למעלה מ-120 גיטין יצאו אצלנו בעשר השנים האחרונות ורובם בהתערבות רבני שב"ס. אני מסכים עם האמירה שהאיום שווה יותר ממימושו כי כשאתה מפעיל את כל המחסנית אתה מגיע ל-15 שנים כי אין לו כבר מה להפסיד.

"רוב סרבני הגט אינם לומדים כי סרבן גט אזרחי אסור לו להיות עם אסירים פליליים ולכן הם רובם באגף 11 במעשיהו שסמוך לאגף התורני אך אינם מתערבבים. לפי הצעת החוק מתבקש להוציא ספרים, טלפונים טלוויזיה וליצור מעין בידוד גם כשלא נקבע בידוד כי נצטרך להוציאו מהאגף לשם כך".

הדס מסורבת גט אמרה: "אני בת 44 עם שישה ילדים מגיל חמש עד 23. הוא יושב שנתיים אבל אני בכלא, לילדים שלי אין אוכל והוא יכול לאכול מהדרין וללמוד תורה. הוא אוכל יותר טוב ממני ומילדיי, יש לו מיטה לישון ויש לו הכל. תנו לרבנות את הכלים כדי להרתיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר