"אין מקום באמריקה לשנאה"

עם כפפות: סגן נשיא ארה"ב ניקה את בית הקברות שחולל

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס הגיע לבית הקברות היהודי שחולל בסנט לואיס, לבש כפפות ונטל מגריפה וסייע בעבודות השיקום של בית הקברות. "אין מקום באמריקה לשנאה או אנטישמיות", אמר (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פנס בבית הקברות (צילומים: מתוך טוויטר, באדיבות המצלם)

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, הגיע אתמול (רביעי) לביקור פתע בבית הקברות היהודי "חסד של אמת" בסנט לואיס שבמיזורי שנפגע מוונדליזם חמור כאשר כ-200 מצבות ניזוקו ונשברו על ידי אלמונים במתקפה אנטישמית.

"אין מקום באמריקה לשנאה, דעות קדומות, מעשי אלימות או אנטישמיות", אמר פנס, שאף לבש כפפות ונטל מגריפה וסייע בעבודות השיקום של בית הקברות.

פנס הוסיף ואמר: "אני חייב להגיד לכם שהאוכלוסייה במיזורי הם השראה לאומה והוכיחו שותפות בעזרה ובסיוע לקהילה היהודית".

פנס הזכיר את הגינוי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאנטישמיות ולמקרי הפצת השנאה בתקופה האחרונה ברחבי ארה"ב.

בתוך כך מנסים מנהלי בית הקברות להסתייע במצלמות האבטחה על מנת לאתר את הפושעים שביצעו את מעשי הזוועה אולם עד כה לא הצליחו להשיג קצה חוט או רמז כלשהוא בבירור העניין.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", האירוע בו חולל בית העלמין היהודי, גרם לזעזוע רב בקרב יהדות ארה"ב החשה את עליית האנטישמיות על בשרה, כמו גם את כלל אזרחי המדינה הסולדים משנאת מיעוטים ומגילויי גזענות.

רגעים מחממי לב נרשמו כאשר בקהילה המוסלמית המקומית נרתמו לקמפיין במסגרתו התכוונו לגייס סכום של 20 אלף דולרים לשיקום בית הקברות היהודי.

ל"כיכר השבת" נודע כי הקמפיין זכה להצלחה אדירה ועד עתה גוייסו על ידי אלפי מוסלמים, למעלה מ-80 אלף דולרים למען המטרה החשובה, כאשר התקומות ממשיכות להגיע.

יוזמי הקמפיין הודיעו בתחילתו כי כל דולר שייאסף מעל הסכום המקורי יוענק לאחד מהמרכזים היהודיים שהותקפו על יד אנונימיים שהתקשרו והודיעו כביכול הודעות שווא על הטמנת פצצות.

לדברי היוזמים, "באמצעות הקמפיין הזה, אנחנו מקווים לשלוח מסר של אחדות מהקהילה המוסלמית יחד עם הקהילה היהודית ולהוכיח כי אין מקום לכל סוג של שנאה, חילול, ואלימות באמריקה".

"אנו מתפללים כי דבר זה יסייע לתת תחושה של ביטחון ושלום לקהילה היהודית-אמריקאית שללא ספק עברה זעזוע כבד מרצף האירועים החמורים", אמרו היוזמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר