לילה טוב

מתקשים להירדם? אולי המחשב והסלולרי שלכם אשמים

מחקר חדש טוען כי תאורת הלד שנפלטת ממסכים שונים גורם לפגיעה באיכות השינה ויכול להפריע לגוף להיכנס למצב שינה רגועה. ההמלצה: שעתיים לפני השינה בלי מסכים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תאורת לד, המדמה תאורה טבעית של שעות הבוקר — ונפלטת ממחשבים, מטלפונים סלולריים ומטאבלטים — עלולה להתפרש על ידי הגוף כתאורת יום, גם בשעות החשיכה ולהפריע לשנת הישרים שלכם.

מחקר חדש של חוקרים מבית־החולים אסותא ומאוניברסיטת חיפה חושף: חשיפה לתאורה כזו לפני השינה גורמת לגוף לפרש לא נכון את המציאות, ועלולה לפגוע באיכות השינה, במדדים פיזיולוגיים חשובים וביכולת הריכוז בבוקר שלמחרת.

במחקר השתתפו 19 נבדקים, שבמשך ארבעה לילות עבדו בלילה במשך שעתיים מול מסך עם תאורה בעוצמות ובאורכי גל משתנים. כל הנבדקים עברו ניטור בשנתם, מילאו שאלון מצב־רוח בבוקר שאחרי ועברו מבחן שבודק רמת קשב וריכוז. מניתוח הממצאים התברר כי נבדקים שנחשפו בלילה לתאורת הלד באורך גל קצר־כחול של מחשב התקשו להירדם, ישנו פחות טוב והתעוררו במצב רוח רע. עוד התגלה כי חשיפה של שעתיים למחשב לפני השינה משבשת את השעונים הביולוגיים והמערכות הפיזיולוגיות של הגוף.

אף על פי שהמחקר בדק את השפעות החשיפה למסך מחשב, ההנחה של החוקרים היא שפגיעה דומה נגרמת כתוצאה מחשיפה למסכי לד נוספים, בהם טלפונים סלולריים וטאבלטים."הדבר נכון עוד יותר לגבי סמארטפון, שמוחזק קרוב יותר לפנים ממחשב", אומר הפסיכולוג עמית גרין, מנהל המחקרים במכון השינה של אסותא. אז מה אפשר לעשות? גרין ממליץ להימנע מחשיפה למסך שעתיים לפני שעת השינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר