תתפטר ותשלם קנס

תיק החקירה נגד יועצת רה"מ פרח לרנר - ייסגר

תיק החקירה נגד פרח לרנר, יועצת רה"מ בכנסת, ייסגר. היא תעזוב את תפקידה בלשכת רוה"מ ותשלם קנס. כמו כן, בחמש שנים הקרובות היא לא תוכל לעבוד בשירות המדינה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
פרח לרנר עם נתניהו (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

תיק החקירה נגד פרח לרנר, יועצת ראש הממשלה בכנסת, ייסגר. במקביל היא תעזוב את תפקידה בלשכת רוה"מ ותשלם קנס בסך 20,000 שקלים. כך הסכימו עורכי דינה עם פרקליטות המדינה. כמו כן, בחמש שנים הקרובות היא לא תוכל לעבוד בשירות המדינה.

כזכור, כבר כשהחקירה החלה ביולי 2015 לבקשת היועמ"ש לממשלה דאז יהודה וינשטיין, בחשד כי לרנר פעלה בניגוד עניינים במסגרת תפקידה, היא הושעתה מכל פעילות פוליטית ואחרת במשרד ראש הממשלה.

עדויות רבות נגבו ומסמכים בהיקף נרחב נתפסו, במסגרת החקירה באזהרה של היועצת פרח לרנר. עם סיום החקירה, גובשו ראיות לכאורה לפעילות בניגוד עניינים והעברת מידע שאינו נגיש לציבור לבעלה, אבי לרנר, בעל משרד יח"צ מוכר במגזר הדתי לאומי, בהתייחס לגורמים שהיו בהתקשרות עסקית עמו.

המשטרה העבירה את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שליוותה את החקירה הרגישה כבר מראשיתה.

מפרקליטות המדינה נמסר: "תום בחינת תיק החקירה הגיעה הפרקליטות למסקנה כי מעשיה של לרנר עולים לכאורה לכדי עבירה של מרמה והפרת אמונים. עם זאת, על דעת פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, הוחלט כי במכלול נסיבות העניין – ונוכח אופיים של מעשיה, הגובל בתחום המשמעתי, האינטרס הציבורי ימוצה אם לרנר תסכים להודות במעשיה מיד בתחילת ההליך ותסכים לענישה משמעותית מוסכמת בהליך משמעתי – הכוללת פיטורין ופסילה לשנים ארוכות משירות המדינה, יחד עם ענישה נלווית נוספת.

"על כן הוחלט על סגירת התיק בהסדר מותנה, שהינה אופציה שהחוק מאפשר כאשר אדם מוכן להודות בעובדות כתב האישום ולקבל אחריות על מעשיו. בעניינו של בעלה, אבי לרנר, טרם התקבלה החלטה".

סנגורה של פרח לרנר, עו"ד רועי בלכר ממשרד קריספין, רובינשטיין, בלכר, מסר בתגובה: "המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה שנפתח כנגד גב' לרנר. אנו מברכים על החלטתה. כפי שטענו לכל אורך הדרך, לא נפל כל פגם פלילי בהתנהלותה של גב' לרנר. פרח פעלה בתום לב ומתוך כוונות ראויות וענייניות והיא אחת מעובדות הציבור המסורות והחרוצות שנתקלתי בהן בכל עיסוקי המקצועי. אני מקווה, כי השירות הציבורי יוכל ליהנות מכישוריה וממסירותה גם בעתיד".

פרח לרנר מסרה: "אני מודה לבורא עולם, מברכת על ההחלטה לסגור את התיק ושמחה לשים היום את הכל מאחוריי. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון, התמיכה והזכות הגדולה שנפלה בחלקי לשרת לצידו למעלה משש וחצי שנים ולסייע בידיו בניהול המדינה ובהובלת תהליכים משמעותיים וחשובים למען אזרחי ישראל. לקחתי אחריות על טעויות שנעשו על ידי בתום לב ומתוך חוסר תשומת לב, שנבעה בין היתר מהעבודה האינטנסיבית סביב השעון בלשכת ראש הממשלה. אני פונה היום לדרך חדשה ומאתגרת במגזר הפרטי ואין לי ספק שאמשיך לתרום בדרכי למדינת ישראל בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר