לאחר כשנתיים

שלט הכניסה של 'מחנה דכאו' שנגנב - הוחזר

שלט הברזל עם הכיתוב "העבודה משחררת" נגנב לפני כשנתיים מפתח מחנה הריכוז דכאו ועקבותיו לא נודעו. לפני כחודשיים מצאה המשטרה את השלט והוא יוחזר (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שער המחנה בדכאו (צילום: shutterstock)

שלט הברזל שהוצב בכניסה למחנה הריכוז דכאו שבגרמניה, שבו נכתב "העבודה משחררת", הוחזר אתמול (רביעי) למחנה הריכוז, שנתיים לאחר שנגנב. השלט אותר בנורבגיה "במצב תקין", כפי שהודיעו הרשויות לפני כחודשיים, והוא אותר לאחר שהמשטרה קיבלה מידע אנונימי על מיקומו. עדיין לא נעצרו חשודים בגניבה.

השלט ה"חדש ישן" ייחשף באופן רשמי על מחנה הריכוז באפריל, ביום לציון 72 שנה לשחרור המחנה. הוא לא ישוב למקומו המקורי מעל לשער הכניסה, אלא יוצג במוזיאון שבשטח מחנה הריכוז. "זהו יום חשוב להנצחה", אמר לודוויג ספנלה, שר התרבות במדינת בוואריה. "כעת", אמר, "אתר ההנצחה יוכל להירפא".

קרל פרל, שמנהל את אתר ההנצחה בדכאו, אמר כי הוא "שמח ואסיר תודה". "כעת, כשהשער שוב בידינו, לא ניתן לו לחמוק ממבטנו".

גובהו של השלט 1.87 מטר ומשקלו 108 קילוגרמים. ביום הציון ל-70 שנה לשחרור המחנה על ידי ארצות הברית, הוצב העתק של השלט במקומו של המקורי שכאמור נגנב.

יותר מ-41 אלף בני אדם נרצחו בידי הנאצים במחנה שהוקם מלכתחילה עבור אסירים פוליטיים ורק לאחר מכן נכלאו ונרצחו בו יהודים.

גניבתו של השלט בדכאו לא הייתה הפעם הראשונה שבה שלט עם הכיתוב המאפיין את מחנות הריכוז הנאציים, "העבודה משחררת", נגנב. בדצמבר 2009 נעלם שלט עם הכיתוב הזה מהכניסה למחנה אושוויץ בפולין ונמצא לאחר כחודש, כשהוא מנוסר לשלושה חלקים. במקומו, הוצב שלט חלופי שהיה במחסני המחנה ולאחר שהשלט המקורי שוחזר, הוא הוחזר למקומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר