סערה בקריית אתא

תקף ילדות לפני 12 שנה סולק מביתו ונעצר

הפרשיה שמטלטלת את הקהילה החרדית בקריית אתא: אחד מבני הקהילה נעצר בחשד לתקיפת ילדות קטנות. בעבר, סולק מהעיר על ידי הרב לאחר שעומת עם המותקפות (חרדים)

אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: ABIR SULTAN /FLASH90)

שלמה אוביץ, חרדי מקרית אתא, נעצר בחשד שביצע עבירות קשות בשכנותיו הקטינות. המקרה אירע לפני 12 שנה, ונסגר בתוך הקהילה. לאוביץ נערך בעבר בירור, הוא סולק מהיישוב והוטל עליו לעבור טיפול מתאים. הרב הראשי של קרית אתא, הרב חיים שלמה דיסקין, ניהל את הבירור והיה אחראי על סילוקו מהקהילה.

על פי הדיווח ב-mynet, אוביץ (66) העובד בחברת החשמל כבר 40 שנה, נעצר ביום שלישי שעבר. על פי חשד המשטרה, בין השנים 1990 ועד שנת 2005 ביצע מעשים חמורים בילדות קטינות מהמגזר הדתי והחרדי בקרית אתא. על פי החשד, במשך 15 שנה התעלל אוביץ בילדות (מתחת לגיל 14), וביצע את מעשיו בחדרי מדרגות ובביתו.

בחקירתו במשטרה הודה אוביץ כי ביצע מעשים חמורים בקטינות. הוא הודה כי ליטף אותן, אך הכחיש את העבירות החמורות יותר בהן נחשד. אוביץ הובא לבית המשפט, ומעצרו הוארך ארבע פעמים.

בדיון המשפטי הראשון ציין נציג המשטרה, רנ"ג שמעון תורג'מן, כי מדובר בפרשה גדולה אשר הובאה לידיעת המשטרה רק בשבוע שעבר, וביקש מבית המשפט לאפשר למשטרה להגיע לחקר האמת. כמו כן ציין: "מעורבים פה רבנים שגם אמורים להעיד. היום צריכים לבוא רבנים לחקירה, זה מצריך הרבה זמן. יש פה הרבה עדויות לגבות, אם יהיה צורך גם לעשות עימותים. מדובר בחברה סגורה, ויש קושי למשטרה לבצע פעולות חקירה".

הפרשה התפוצצה בשנת 2005, אז העדיפו הורי הקטינות לא להגיש תלונה במשטרה נגד אוביץ, ולסגור את הפרשה בתוך הקהילה.

אולם הפעם, כעבור 12 שנה, שוב נפתחה הפרשה, והפעם בעקבות תלונה במשטרה. לדברי סניגורו של אוביץ, עו"ד עופר רשו, מי שהגיש את התלונה הוא אביה של אחת הילדות, אשר בשנתיים האחרונות, דרש מאוביץ, בסיוע הרב דיסקין, לשלם עבור הטיפול הפסיכולוגי שבתו נאלצת לקבל, בעוד אוביץ מכחיש כי ביצע בה עבירות חמורות, ולטענתו אפילו לא ליטף אותה.

בדיון המשפטי ביקש עו"ד רשו לשחרר את מרשו, בטענה כי כבר נשפט על ידי החברה שלו. "הוא נחקר על ידי החברה שלו, עומת עם מה שנטען נגדו, קיבל על עצמו טיפול, היה שנתיים בטיפול, עבר מקום מגורים. הוא הלך וביקש טיפול כדי להימלט מבית האסורים, והוא לקח אחריות. חלפו 12 שנה. מרשי הודה, שיתף פעולה, מבצע עימותים, מוכן לפוליגרף. אירועים מלפני '100' שנה, ואני לא מזלזל, זה לא פייר".

עוד ציין הסנגור בדיון כי גם מרשו נמצא בסיטואציה קשה, ואדם אחד ממשפחת הקטינות כמעט שרף את ביתו וגם היכה אותו. שופט בית משפט השלום בקריות יוסי טורס האריך את מעצרו של החשוד ביומיים.

ביום חמישי שעבר, לאחר יומיים במעצר, שוב הובא אוביץ לבית המשפט. נציגת המשטרה, שני הדרי, ביקשה להאריך את מעצרו בשנית. בדיון ציינה: "אנו לקראת סוף שבוע, מדובר בקהילה דתית, ולא ניתן לבצע את רוב פעולות החקירה עם המגזר הנ"ל בשבת". השופט טורס נעתר גם לבקשה זו והאריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים, עד ליום שני.

ביום שני הובא אוביץ שוב לבית המשפט, ונציג המשטרה, רנ"ג תורג'מן, ביקש להאריך את מעצרו בשלישית. בדיון ציין כי הפרקליטות מלווה את התיק, ויש לאפשר לסיים את החקירה.

הסניגור מצידו הדגיש את הנזק שנגרם לאוביץ, וציין כי ילדיו לפני חתונה והפרשה הורסת להם את החיתונים. עו"ד רשו: "מעלילים על מרשי. רוכבים על מה שהוא עשה ומעצימים כדי להרוס לו את החיים. זו קהילה סגורה כמו שהיא יודעת לסגור, היא יודעת לתפור".

השופט טורס סיכם את התיק בכך שציין כי המחלוקת היא סביב המעשים החמורים המיוחסים לאוביץ, כלומר אונס ומעשה סדום. החשוד מודה כי ביצע מעשים חמורים במספר ילדות, וכאמור מכחיש ביצוע מעשה סדום ואונס.

כמו כן ציין השופט בהחלטה השלישית: "החקירה מתקדמת בקצב מניח את הדעת ואף למעלה מזה. מדובר בתיק העוסק במספר רב (ואף רב מאוד) של מתלוננות, ולאור כך שהמעשים בוצעו לפי הנטען לפני שנים לא מעטות, הרי שמדובר בחקירה קשה וסבוכה".

בתום דבריו כתב השופט טורס: "אציין מבלי לקבוע מסמרות, כי התלונות בגין המעשים אותם הגדרתי כחמורים עוסקות במעשים חריגים וקשים, גם למי אשר מורגל בקריאת עדויות קשות של מתלוננות.

"עם זאת, לא נעלם ממני כי ביחס למקצת המעשים, הרי שככל שהם נכונים, מצופה שהורי הנערות היו נחשפים לתוצאותיהם הקשות, וראוי שנושא זה ייבדק".

הרב דיסקין, שעסק בפרשה לפני 12 שנה מסר כי "אני מעורב בזה הרבה שנים, אני סילקתי אותו מקרית אתא כי אף אחת לא הסכימה להתלונן עליו. לקח לי עבודה של שנים עד שהצלחתי לשכנע אותם ללכת למשטרה ולהתלונן. סילקתי אותו מהעיר כשראיתי שאני לא מצליח לעשות יותר מזה ולהכניס אותו לכלא. ניסו עוד רבנים להתערב, אבל לא הצליחו. הקושי של המשפחות עצום, קודם כל יש חוסר אמון במשטרה, ושנית, פוחדים מפרסום בתוך הקהילה ופרסום תמלילי החקירות. כמו כן, המשפחות חוששות לפגוע בעתיד של הבנות בחברה החרדית והדתית.

"בנושא הזה אני מאוד החלטי, שאנשים שפוגעים על פי ההלכה הם כמו רוצחים, ומקומם מאחורי סורג ובריח - אלא אם כן אנחנו יודעים בוודאות שהם עברו טיפול רציני, ויש רופא שיכול לקחת אחריות שהוא לא יפגע יותר. במקרה הזה הוא טוען שעבר טיפול של שנתיים, אבל אין לי הוכחות לזה".

ביום רביעי הובא אוביץ לבית המשפט, ומעצרו הוארך שוב ביומיים. עו"ד רשו: "אנו סומכים על הפרקליטות שתחקור ותדרוש את שנחוץ כדי להגיע לחקר האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר