דרמה במשרדי הרבנים

האקרים השתלטו על מחשבי הרבנות ודורשים תשלום כופר

קבוצת האקרים השתלטה על מחשבי הרבנות הראשית, בהם המחשבים בלשכות הרבנים הראשיים בדרישה לתשלום כופר. המחשבים נותקו מהחשמל, חוקרי יחידת הסייבר בודקים את הנזק (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
לשכת הרב הראשי במשרדי הרבנות (צילום: כיכר השבת)

קבוצת האקרים השתלטה על מחשבי הרבנות הראשית בירושלים, בהם המחשבים בלשכות הרבנים הראשיים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

בשל הפריצה, כל המחשבים בכל אגפי הרבנות נותקו מחשמל בכדי למנוע נזק נוסף. מדובר ב"הישג" להאקרים, שכן הם הצליחו להשתלט על מחשבים שמוגנים על ידי המדינה.

האקרים העבירו מסר כי יהיו מוכנים לשחרר את המחשבים בתמורה לכופר של אלפי ביטקוינים, אך המדינה החליטה שלא לנהל משא ומתן.

ברבנות מקווים כי הגיבוי האחרון נעשה ביממה האחרונה וכי כל החומרים הנמצאים על המחשבים לא נמחקו.

כעת הגיעו אל הלשכות חוקרי יחידת הסייבר הממשלתית בכדי להעריך את הנזק וכיצד ניתן לשחזר את הנזק שהאקרים ביצעו. לדברי גורם ברבנות "במקום נמצאים חוקרי משטרה שעירבו גם את השב"כ".

מהרבנות הראשית נמסר: "ליאור אשכנזי מנהל אגף מערכות מידע וסייבר במשרד לשירותי דת. עקב חוסר במודעות עובדים הגיע מייל זדוני לחשבון ה Gmail של אחת העובדות ברבנות הראשית, העובדת פתחה את המייל והורידה נוזקה למחשב שלה אשר פגעה ברשת המשרדית. הדבר זוהה באופן מיידי בניטור המערכות ע"י אגף מערכות מידע של המשרד לשירותי דת, בנוהל טיפול במקרים מסוג זה הוקפצו מנהלי ועובדי האגף לרבנות הראשית והחל בטיפול מיידי בבעיה. נכון לעכשיו אין שום פגיעה בקבצים וקיים גיבוי למערכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר