"היכו אותך? פגעו בך?"

עשרות ביקורות פתע בבתי אבות בכל הארץ

עשרות פקחי משרד העבודה והרווחה פושטים על בתי האבות ברחבי הארץ ומבצעים ביקורות פתע. הדיירים והעובדים מתושאלים על ידי הפקחים לשלילת חשד להתעללות (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
קשיש. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

החל משעות הבוקר (חמישי) פקחי משרד העבודה והרווחה מבצעים ביקורות פתע ב-129 בתי אבות ברחבי הארץ. במסגרת הביקורות המפקחים עורכים סיור בבתי האבות, מקיימים ראיונות אקראים עם חוסים או קשישים ואיש צוות בכיר האחראי על אותה משמרת.

כמו כן הוועדה לביקורת המדינה בכנסת דנה היום בתחקיר שנחשף בשבוע שעבר בחדשות 2 ולפיו עובדים בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה התעללו קשות בקשישים.

מבדיקה שערך חדשות 2 עולה כי הקשישים נשאלו על ידי המפקחים אם יש להם אפשרות חופשית להתקשר למשפחה וחברים, האם הם שבעי רצון מהאוכל, מהניקיון, מהחדר ומהשותף לחדר; אם ישנן בעיות בריאות שלא קיבלו מענה ראוי ואם מישהו מהצוות פגע, צעק, דחף, השפיל או היכה אותם והם חוששים להתלונן על כך.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי בעזרת ממצאי הבדיקה הם יוכלו לתכנן את הפעולות הנדרשות למיגור תופעת ההתעמרות וההזנחה בבתי האבות.

אחד החשודים בפרשה בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

בתוך כך במשרד העבודה והרווחה מגבשים בימים אלה קריטריונים לעובדים בבתי אבות תחום הפרוץ כיום.

בתחילת השבוע עצרה המשטרה כמה מהעובדים שנראו מצולמים בתחקיר כמכים את הקשישים בבית האבות. במהלך השבוע האריך בית המשפט את מעצרם של חלק מהעובדים.

מבית האבות "נאות כיפת הזהב" נמסר בסוף השבוע בתגובה כי "הממצאים שהוצגו בכתבה קשים ועגומים. עם קבלת המידע, הגשנו תלונה במשטרה כנגד העובדים המדוברים, וזימנו אותם לשימוע. הקמנו ועדת בדיקה פנימית ופנינו למשרד הבריאות שיערוך בדיקה עצמאית משלו.

עוד נאמר בתגובת בית האבות: "אנו מביעים צער עמוק על הממצאים, עדכנו את המשפחות, ובכוונתנו לעבוד מולן בתיאום ובשקיפות מלאה, כדי שנוכל לתקן ולו חלק מהעוול שקרה. בית האבות בעל מוניטין רב שנים שמעניק טיפול מעולה לדיירים זהו מקרה חמור וחריג שאירע במחלקה אחת מתוך 12 מחלקות הפועלות במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר