העונש הוחמר

בית המשפט הוסיף שנת מאסר לרב יונה מצגר

בית המשפט דחה את הסדר הטיעון שנחתם בין הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר לבין הפרקליטות וגזר עליו ארבע שנות מאסר וחצי - שנה יותר מאשר העונש שסוכם בהסדר (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) 4 שנות מאסר וחצי על הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוחד ומרמה.

בכך הוסיף בית המשפט שנת מאסר מעבר ל-3.5 השנים שנקבעו בין הרב מצגר לפרקליטות בהסדר הטיעון.

השופט הוסיף ואמר כי אם לא היה נחתם הסכם העונש שהיה מוטל על מצגר היה בין 6 ל-9 שנים, כאשר העונש הראוי בגין מעשיו עומד על 7 שנות מאסר.

כזכור, הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר הודה והורשע בקבלת שוחד בסך 5 מיליון שקלים, זאת לאחר שחתם הרב מצגר עם הפרקליטות על עסקת טיעון, על פיה סכומי השוחד בכתב האישום יקוצצו במחצית ל-5 מיליון שקלים, ובתמורה ירצה הרב מאסר של שלוש שנות מאסר וחצי. עסקה שכאמור נדחתה ועונשו הוחמר.

בנוסף סיכמה המדינה עם הרב מצגר כי דירת מגורים אחת שלו תחולט, ובכך הוא לא יידרש לשלם קנס נוסף.

לדברי פרקליטי הרב, עו"ד טל גבאי ויהודה פריד לאחר חתימת ההסכם: "לא היה מדובר בשוחד קלאסי. מי שקורא את הפרטים מבין שמדובר על דמי תיווך בין תורמים לבין עמותות, שאלמלא מעורבות הרב לא היו תורמים כלל ועיקר, כך שלא הייתה שום כוונה זדונית מצדו של הרב".

בכתב האישום הראשוני שהוגש נגד הרב מצגר נטען, כי מצגר ביצע במהלך שנות כהונתו כרב הראשי לישראל עבירות רבות ובהן קבלת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

עוד נטען כי הרב מצגר קיבל לכאורה סכומי שוחד בסך כולל של כ-10 מיליון שקלים - ומתוכם נטל לכאורה לכיסו סך של כ-5 מיליון שקלים. במרבית המקרים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. כאמור האישומים נגד הרב מצגר שונו בעקבות הסכם הטיעון עליו חתם עם הפרקליטות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר