נצחו אראלים את המצוקים

ברוך דיין האמת: הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל

אבל כבד בעולם היהודי בארץ ובתפוצות עם קבלת הבשורה המרה על הסתלקותו לגנזי מרומים של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל מגדולי הדור בעולם החרדי והוא בן 93 בפטירתו (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בשבט תשע"ז | 23.02.17
הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל (צילום: בעריש פילמר)

אבל כבד בעולם היהודי בארץ ובתפוצות עם קבלת הבשורה המרה מבית החולים 'לניאדו' בנתניה על הסתלקותו לגנזי מרומים של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל מגדולי הדור בעולם החרדי והוא בן 93 בפטירתו.

מסע הלוויה יצא בשעה 16:45 על יד בית התפילה של כ"ק האדמו"ר מצאנז בנתניה, בשעה 19:00 מבית מדרשו "נאות יוסף" ברחוב יואל בבני ברק ובשעה 21:00 מרמת השרון שם ייטמן.

בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הישיבות הגדולות בכל רחבי הארץ ישלחו את בחוריהם להשתתף בהלוייה, וכך גם הישיבות הקטנות הסמוכות לבני ברק.

במסע ההלוויה בבני ברק יספידו אחיו מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין, ידידו הקרוב ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי ובנו ממלא מקומו רבי מרדכי אדלשטיין. ברמת השרון יספידו הרבנים הראשיים לישראל, ראש עיריית רמת השרון ובנו רבי צבי יהודה אדלשטיין.

מדוברות המשטרה נמסר, כי החל מעכשיו נסגרים לתנועה הרחובות הבאים: הרב שך, מרבי עקיבא לכיוון ז'בוטינסקי, ורבי עקיבא לכיוון השומר.

האדמו"ר מצאנז כבר הספיד, בנתניה, מאחר והוא שרוי בצום בגלל שבועות ה'שובבי"ם'.

האדמו"ר מצאנז בהספד בנתניה

לפני כשנה עבר הגר"י אדלשטיין ניתוח מסובך לאחר מחלה קשה ומאז נחלש והתקשה בדיבור. בתקופה האחרונה, מאז הניתוח, שהה למנוחה בעיר נתניה.

ביום שני האחרון איבד הרב זצ"ל את הכרתו למשך כחצי שעה ופונה בבהילות לבית החולים 'לינאדו', שם אושפז. בשעות הצהריים (חמישי) הידרדר לפתע מצבו והרופאים החלו בפעולות החייאה.

המאמצים כשלו ולמגינת לב העם היהודי, אך נצחו אראלים את המצוקים והרב נפטר לבית עולמו, כאשר מסביב למיטתו עשרות תלמידיו ובני משפחתו זועקים בבכיות את אמירת הווידוי.

הגר"י אדלשטיין זצוק"ל, לפני כשבועיים (צילום: בעריש פילמר)

כאמור לפני מספר חודשים עבר רבי יעקב אדלשטיין טיפול רפואי מורכב, בשל מצב בריאותו ומחלה ממנה סבל בדרכי הנשימה, במהלכו הותקן סיוע נשימתי, אשר הקשה על הגר"י את הדיבור ואילץ אותו להשיב למאות הפונים והמשוחחים עמו, בהם גדולי ישראל, באמצעות כתיבה.

בחודשים האחרונים נחלש ואושפז לעיתים תכופות אולם על אף זאת התאמץ והגיע גם במהלך החורף לחזק את בני קהילתו בבני ברק וברמת השרון.

הגר"י אדלשטיין נחשב לגדול בהלכה וקבלה ורבים באו להיוועץ בו ולהיוושע מברכותיו. הגר"י אדלשטיין ערך באופן תדיר סדרי תפילה עבור חשוכי בנים ומעוכבי זיווג. והמליץ להתפלל עבורם בציון החזון איש בבית הקברות שומרי שבת בבני ברק לאחר חצות הלילה. לדבריו הצלחת התפילה מותנית בהסתרתה מהמשפחה ומבני הזוג. רבים פנו אליו לעצה ולברכה בפרט בענייני זיווג.

הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל (צילום: יעקב כהם - פלאש 90)

הגר"י היה מקובל על ציבורים שונים מכל החוגים והמגזרים. אל פתח ביתו הגיעו להתייעצות חובשי כיפות סרוגות, חסידים וליטאים, לצד בני עדות המזרח.

הגר"י אדלשטיין זצ"ל היה מגדולי הדור בציבור החרדי אולם במקביל היה נערץ על רבים וטובים בציבור הדתי לאומי ואפילו בקרב חילונים.

תדיר היה ניתן לראות במעונו ברמת השרון אנשים קשיי יום לצד אנשי עסקים אנשי בוהמה ושחקנים ידועים לצד רופאים ואנשי מדע. כולם העריכו והעריצו את האישיות הזאת שרגליה היו נתונים בקרקע אולם ראשה היה גבוה בשמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר