הודעות אבל

מועצת חכמי התורה על הגר"י אדלשטיין: "קרבה מיוחדת נודעה לו לבני עדות המזרח"

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס פרסמה הודעת אבל: "שימש כמגדלור של תורה והשקפה" • הרבנות הראשית: "אבלים על פטירתו של הגאון הגדול וותיק רבני הערים" (בארץ)

רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל (צילום: שוקי לרר)

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס בנשיאות ראש הישיבה חכם שלום הכהן, פרסמו הודעת אבל על פטירתו של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל.

"מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס בנשיאות מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל מזקני הרבנים ורבה הראשי של רמת השרון מזה עשרות בשנים.

"הגה"צ זצוק"ל היה חניך בתקופת לימודו בישיבת פוניבז' וזכה לעמוד בקשרי תורה עם מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל. לאחר פטירת אביו הגרצ"י זצ"ל מונה לשמש תחתיו כרבה של רמת השרון שם הקים את ישיבת השרון ועמד בראשה שנים רבות.

"שימש כמגדלור של תורה והשקפה, העתיר תפילות רבות לישועת הכלל והפרט, רבים השיב מעוון ורבבות היו משחרים לפתחו לקבלת עצה ותושיה.

"קרבה מיוחדת נודעה לו לבני עדות המזרח, ואף ליו"ר התנועה הרב אריה דרעי, אשר קרבו וחזקו שוב ושוב להמשיך במפעלותיו למען הציבור.

הגר"י זצ"ל עם הרב יצחק דוד גרוסמן

"תנועת ש"ס אבלה יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול, ומשגרת תנחומים קמיה דאחיו הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין שליט"א ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה, ומן השמים ננוחם וה׳ ירפא את שבר עמו אכי"ר".

הרבנות הראשית פרסמה גם היא הודעת אבל - "הרבנות הראשית לישראל ומועצת הרבנות הראשית לישראל אבלים על פטירתו של הרב הגאון הגדול וותיק רבני הערים הרב יעקב אדלשטיין רבה של רמת השרון".

הרב הראשי לישראל ונשיא בתי הדין הרבניים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ספד ואמר כי "הגר"י אדלשטיין הוא שריד לדור דעה אשר היווה מגדלור ומורה דרך לעולם הרבנות בישראל משך רוב שנות קיומה".

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל הגאון רבי דוד לאו ספד ואמר כי "עולם הרבנות איבד היום את אחד מגדוליו. זכיתי לשעות רבות של עצה ותושיה מרב שהתמסר לקהילתו ולכל עם ישראל. גדול בתורת הנגלה והנסתר כאחד, צנוע ומאיר פנים ודמות מופת לכל רבני ישראל".

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק ונשיא מוסודת 'מגדל אור', ספד לגר"י אדלשטיין זצוק"ל ואמר כי "גדולה מיתת צדיק יותר מחורבן ביהמ"ק... אבידה גדולה לעם ישראל!

"הרב אדלשטיין זצ"ל היה אות ומופת לאורחות צדיק עפ"י דרך תורה אמיתית. היה דואג שיתקיים בכל בית ישראל הפסוק: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" - בתוך ליבם של עמ"י. היה מקדיש מזמנו, כוחו ומרצו לקרב את עמ"י לקב"ה. 'וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה''".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר