"פיגוע אכזרי במיוחד"

בג"ץ אישר את הריסת בית מחבל המשאית מארמון הנציב

בג"ץ מפתיע היום עם פסק דין נוקשה במיוחד בסוגיית הריסת בתי מחבלים. ואולי זו הרוח הנושבת ממשרד המשפטים בראשות שקד, שנחלה אמש ניצחון בבחירת מועמדיה לביהמ"ש העליון (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיילות המומות בזירת הפיגוע (צילום: Sebi Berens/Flash90)

עתירתם של משפחת מחבל 'משאית המוות' בארמון הנציב, פאדי קונבר, למנוע את הרס ביתם, נדחתה היום (חמישי) בבג"ץ. כזכור, בפיגוע הדריסה הקטלני בטיילת ארמון הנציב, נרצחו ארבעה חיילי צה"ל ונפצעו עוד 18.

השופט דנציגר קובע בפסק הדין: "מדובר בפיגוע מתוכנן, אכזרי וחריג בחומרתו, אשר תוצאותיו היו הרות גורל. המחבל ביצע את הפיגוע בעצמו ממניעים אידאולוגיים, כלומר שמעורבותו בפיגוע הייתה מעורבות ישירה".

"החומר החסוי שהוצג לנו מלמד לכאורה על ידיעה קונקרטית מצד בני משפחת המפגע על אודות תכניתו להוציא לפועל את הפיגוע, ובזמן אמת", מציינת השופטת ענת ברון שמוסיפה, כי "בנסיבות אלה, גם בהינתן סימני השאלה הקיימים בנוגע ליעילות ההרתעה הגלומה בהריסת בתים, הגעתי לכלל דעה שהריסת יחידת המגורים היא מידתית".

המחבל, פאדי קונבר

השופט נעם סולברג מצטרף לפסק הדין וכותב: "אמנם הפגיעה בבני המשפחה מכבידה, אלא כפי שאמרתי בכמה הזדמנויות הטרור הרצחני המכה באזרחי ישראל אינו מותיר ברירה בידי המפקד הצבאי, המחויב לעשות שימוש בכל אמצעי חוקי שברשותו על מנת להציל חיי אדם, פשוטו כמשמעו".

יצויין, כי הנתון החשוב שאין עליו עוררין, ומוזכר בפסק הדין, הוא שהמחבל עצמו התגורר ביחידת המגורים הספציפית המיועדת להריסה, כך ש"יש זיקת מגורים ישירה בינו לבין המבנה מושא צו ההריסה", מסביר השופט דנציגר.

ארבעת נרצחי הפיגוע, והלויית אחד מהם (צילום: אוהד צויגנברג, ynet ו-facebook)

לאחר ההחלטה אמר הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע הדריסה: "אני מחזק את בג"צ. אומנם ההחלטה הזו לא תחזיר לנו את שיר שלנו והיא בטח לא מכסה על הצער הגדול אבל אולי היא תרתיע מחבלים פוטנציאלים, שיבינו שדם ילדינו אינו הפקר. אולי ככה נמנע נרצחים נוספים".

בפיגוע נרצחו גם הצוערים סגן ארז אורבך מאלון שבות, סגן יעל יקותיאל מגבעתיים וסגן משנה שירה צור. ה' יקום דמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר