שידור חי

הלווית הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל. צפו

אלפים רבים נוטלים חלק במסע ההלוויה ההמוני של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זכר צדיק לברכה ברמת השרון, בה כיהן ברבנות עשרות שנים. צפו בשידור החי (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חלק מקהל הרבבות (צילום: באדיבות המצלם)

צפו בשידור חי באדיבות חברת c-live:

אלפי בני אדם משתתפים במסע ההלוויה ההמוני של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זכר צדיק לברכה ברמת השרון, בה כיהן ברבנות עשרות שנים.

מסע ההלוייה החל ברחובות בני ברק, כשרחוב הרב שך, שבסמוך לבית מדרשו של הנפטר הדגול 'נאות יוסף', הושחר במהירות עם הקהל העצום שהגיע להלוייה. ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין האבל על פטירת אחיו ביצע את מעשה ה'קריעה' בבגדיו.

כהפעלת לקחים מאירועי הענק בעבר (הלווית מרן פוסק הדור הגרש וואזנר זצ״ל), נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים כאשר מחסומי לחץ הועמדו בסביבת כל אזור בית המדרש נאות יוסף אליו הובאה מיטת הרב, אך לא תוכנס אליו משיקולי בטיחות.

האלפים צובאים על המחסומים וכרוזי המשטרה מבקשים מהציבור להתרכז ברח׳ הרב שך הנחשב לרחב ומרכזי יותר.

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הספיד את אחיו ובתוך דבריו הזכיר את "התפילות וכל העצות הטובות שכולם היו מתקיימות. הוא מסר נפשו עבור כל מי שהיה זקוק לישועה. מסירות נפש ואהבת הבריות. תמיד היה מבקש שיודיעו לו על הישועה כי לא היה מפסיק להתפלל עד שנודע לו על הישועה".

"הדור הפסיד. השפעה של כזה אדם משפיעה על כל הדור. אני מקצר כדי שלא יהיה טירחא דציבורא, אבל יש חיוב של הספד".

לסיום אמר הגרי"ג: "הוא היה מפרסם דברי חיזוק בכל הארץ והעולם. אמר לי אחד מרמת השרון שהוא השפיע אמונה על כל העיר. זה חסד גדול להשפיע אמונה על הכל וכל המעשים הטובים שעשו בזכותו והוא מוקיר להם טובה. שכולם ימשיכו להיות בחיזוק וזו תהיה זכות גדולה. שנזכה לקיים את מה שאנחנו חייבים".

הגרי"ג אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז', האח

ידיד הנפטר וראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי הספיד ואמר: "כולנו היינו במעמד הר סיני ומי שהתבונן בפרשה יודע שהשבוע היינו במעמד הר סיני. 'תתן אמת ליעקב' - יעקב היה עמוד התורה.
בבית שלהם גדלו גדולי ישראל, ר' גרשון ואחיו היו זהב שהפך לתכשיטי זהב".

"הם, שני האחים הקדושים, היו היסוד של הישיבה והם בנו אותה. אבן הפינה של הישיבה. אחיו אמר, וגם אני יאמר, צר לי עליך ר' יעקב אחי".

הגרב"ד בכה: "אוי ווי. נקרע הקשר ההדוק הזה. חיינו אחד מהשני. זה היה תקופה. תורה תורה חגרי שק, התורה בוכה התורה עלתה לשמיים. הבית שלו היה אור לעם ישראל, אור לכולם. תורת אמת היתה בפיו. כל חייו היו רק זכויות על כלל ישראל. ר' יעקב היה מצטער בצער כלל ישראל. תמיד אמרתי למה לרמת השרון נפלה כזאת זכות להיות תלמידיו של ר' יעקב".

בנו הרב מרדכי, ממלא מקומו ברבנות הקהילה, אמר בהספדו: "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו. אבי בחכמה. עזבת אותנו למנוחות ואותנו זנחת לאנחות. אבא היה כל שלושת עמודי העולם. אי אפשר להקיף כל כך הרבה. עמוד התורה ממעתיקי השמועה. דולה ומשקה מגדולי הדורות החזון איש, הבריסקער רב, ר׳ איסר זלמן".

הספדו של הבן (צילום: בעריש פילמר)

"עמוד התפילה - כמה עם ישראל נושע על ידי התפילות של אבא. עמוד החסד - בכלל לא ניתן לפרש את הנשיאה בעול שאבא נשא כל אחד מעם ישראל, לא משנה מאיזו עדה, עם ישראל בלי מצרים ובלי גבול".

הוא הוסיף, כי "לאבא היה כואב כשהיה שומע על עיכוב בשידוכים, על בעיות בזרע של קיימא. התפילות שלו היו מתקיימות. אתמול סיפר לי אברך שבא לקבל ברכה לבת מבוגרת ונתן צדקה להחזקת המוסדות, וזמן קצר אחרי זה היא התארסה ושברו צלחת. זה היה לפני 8 שנים כשאבא קיבל את ההתקף לב. אחרי שהוא חזר היה צריך לנוח אבל נודע לו שהחתונה מתקיימת ואמר 'אני חייב ללכת', כי הוא מחזיק את המוסדות. גם בתקופה האחרונה כל הזמן הוא הקפיד על הכרת הטוב אפילו בענינים דקים שבדקים".

"העניין של בן אדם לחבירו, לשבת שעות ולשמוע צרות של אחרים, למעלה מן הטבע. אבא אני מבקש מחילה. אבא, ביקשת שאני יהיה פה ממלא מקום אבל אני מבקש שתהיה מליץ יושר, שלא נבוש ולא נכשל, ועל הקהילה הקדושה".

"אני מודה לרבנית שמסרה נפשה בשבילו בשנים האחרונות", סיים הבן את דבריו הנרגשים.

באשר להלוויה שתגיע מאוחר יותר לעירו של הרב, רמת השרון, מפרסמת דוברות משטרת מרחב ירקון, כירח' הנצח כבר סגור, עד לסיום ההלוייה, מרח' דרך הראשונים ועד שד' ביאליק. הצפי לסגירת הרחובות הבאים, החל מהשעה 8: שד' ביאליק יהיה סגור מרח' התע"ש עד רח' אליהו גולומב, תתבצע סגירה היקפית של רח' סוקולוב, שד' ביאליק, אוסישקין והרב אוורבוך. לתא השטח הנ"ל תתאפשר כניסה רגלית בלבד.

"ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאזור ולעשות שימוש באפליקציית waze", מבקשת המשטרה.

כידוע, ביום שני האחרון איבד הרב זצ"ל את הכרתו למשך כחצי שעה ופונה בבהילות לבית החולים 'לניאדו', שם אושפז, והיום (חמישי) בשעות הצהריים הידרדר מצבו והרופאים החלו בפעולות החייאה - שכשלו.

למגינת לב העם היהודי, נצחו אראלים את המצוקים והרב נפטר לבית עולמו, כאשר מסביב למיטתו עשרות תלמידיו ובני משפחתו זועקים בבכיות את אמירת הווידוי.

הספדו של הבן (צילום: בעריש פילמר)
קבר הרב זצ"ל (תמונות הקבר: צביקה, הצלה פ"ת)
צילום: בעריש פילמר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר