מצלמת האבטחה תיעדה

וויכוח על ה'מפטיר' ומעמד הרב - אל מול ספר התורה

'הפלג הירושלמי' נאבק זה תקופה ארוכה על כהונת רב שכונה מטעמו במודיעין עילית. השבת זה הגיע לשיא מכוער בסצנה שתועדה במצלמת האבטחה של בית הכנסת מול ספר התורה. צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הוויכוח העז על עליית ה'מפטיר' (צילום: מצלמת אבטחה)

מהומה של ממש התחוללה במהלך השבת האחרונה בעיר מודיעין עילית. בית הכנסת המרכזי בשכונת חפציבה נמצא במוקד מאבק פנימי בין הגבאים והמתפללים, זאת על רקע הפילוג הליטאי בין הזרם המרכזי ל'פלג הירושלמי'.

בית כנסת זה כבר ידע תקריות רבות, אך השבת הוא הפך למרכז של מהומה במהלך קריאת התורה. היה זה לאחר שהרב אהרון מיטלמן הגיע לעלות את עליית ׳המפטיר׳ כשמאידך הגבאי העלה לתורה אדם אחר שהיה לו ׳חיוב׳ השבת.

בין תומכי שני הצדדים התפתח ויכוח חריף שבהמשך אף עלה מדרגה, כאשר המצדדים ברב טענו לפגיעה בכבוד התורה ומאידך המתפללים האחרים טענו כי על פי פסק בית דין לגבאים ישנה עצמאות מוחלטת בקביעת זהות המתפללים שיקבלו עליות ועל כן זו זכותם המלאה להעניק את המפטיר למתפלל האחר הקודם לרב.

"זה היה ממש ביזוי של ספר התורה. שנשאר על הבימה תוך כדי שכולם רבו עם כולם", תיאר אחד המתפללים ל"כיכר השבת" את החרפה שהתחוללה.

בסופו של דבר נותרו חלק מהמתפללים עם הרב ובצירוף כמה אנשים מבחוץ התפללו מוסף, כשבמקביל חלק אחר מהמתפללים, יחד עם הגבאים, נאלצו להתפלל במניין בחדר צדדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר