אנטישמיות בצרפת

היהודי שהותקף משחזר: "התוקף יצא עם מסור מתכות"

הצעיר שהותקף עם אחיו בצרפת באמצעות מסור שפגע קשות באצבע האח, מספר על החוויה הקשה אותה עברו ומצהיר "אני מרגיש שנאה וכעס על שלא הצלחתי להתגונן" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שני הצעירים היהודים שהותקפו באלימות קשה ביום שלישי בשבוע שעבר בצרפת סיפרו בראיון ל'ידיעות אחרונות' על רצף האירועים שהביא לאישפוזם בבית החולים כשאצבעו של האח הצעיר בן ה-17 נפצעה באופן חמור מהמסור בו הותקפו.

"עמדנו ברמזור, כאשר לפתע שמנו לב שהנהג במכונית שלידנו מסתכל עלינו היטב, כדי לראות אם אנו חובשים כיפה. הוא ניסה לחסום אותנו בפראות פעמיים. בפעם השלישית התקרבתי אליו ושאלתי אותו מדוע הוא עושה זאת - ואז הוא התחיל לקלל אותנו, כשהוא משתמש בביטויים אנטישמים. ביקשתי שיצא מהמכונית, אך הוא המשיך לעקוב אחרינו ולנסות להתנגש בנו", מספר הצעיר בן ה-29.

בראיון סיפר אביו של הצעיר, ארמנד אזולאי, כי בניו סובלים “מזעזוע פסיכולוגי”. עוד הוא סיפר כי "התוקפים ניסו לדחוף את הבנים מהכביש כדי שהמכונית תעלה על המדרכה ותקרה תאונה. הבן שלי לא הבין מה קורה".

על פי התלונה שהגישו שני האחים ושפורסמה בתקשורת הצרפתית, נהג הרכב המסחרי קרא לעברם: "אני עושה מה שבא לי בכביש, יהודים מלוכלכים, אתם הולכים למות". וכך, אחרי הניסיונות לדחוף את המכונית שלהם מהכביש, הכריח הנהג את שני הצעירים לעצור ליד מסעדה בה ישבו חבריו המוסלמים.

"כשהתקרבנו למסעדת נרגילה, שבה היו חברים מוסלמים שלו, הוא קרא להם לצאת", מספר הצעיר. "מהמסעדה יצאו חמישה אנשים. בנוסף, במכונית היה גם אביו שניסה להרגיע אותו ואמר לו 'מספיק, מספיק'". עוד ממשיך הצעיר ומספר: "התוקף, בחור צפון אפריקאי בן 30-25, יצא עם מסור מתכות וכשראינו זאת ניסינו לברוח. הוא תקף אותי עם המסור ונפלתי. החברים שלו החזיקו אותי על הרצפה והוא הרביץ לי בפנים ובעט בי. אחי הקטן יצא מהאוטו בהלם כדי להפיל אותו - וכך נפל המסור", המשיך הצעיר.

"הוא צעק 'אני אהרוג אותך יהודי מלוכלך'. אחי נאלץ להניח לו כי החברים של הבחור באו לעזרתו. התוקף תפס שוב את המסור אבל שניים מחבריו ניסו להרגיע אותו ולהפריד בינו לבין אחי. בכל זאת הוא הצליח לחתוך אותו ביד. התוקף חזר לעברי והחל לבעוט בי בגוף ובראש. אביו של התוקף ניסה לעצור בעדו שוב. בלעדיו אני ואחי היינו נרצחים. אחי נקע את הכתף ותפרו לו את היד שנחתכה מהמסור. לי יש חבלות בראש ובצוואר וחתכים בפה ועל הפנים. ברוך השם אני מתחיל להרגיש לאט לאט טוב יותר", סיפר אזולאי.

באופן מפתיע מה שמעסיק כעת את הבחור המותקף הוא הרצון לנקום ולהוכיח כי הוא יכול להגן על עצמו: "מה שנשאר לי הן תמונות בראש מהאירוע ומטרתי היא למצוא אותו. מאז החוויה הזאת אני לא מפחד יותר".

"אני מרגיש שנאה וכעס על שלא הצלחתי להתגונן. אני יודע איך להתגונן מסכין. הבעיה הייתה לא מספר התוקפים, אלא המסור שלא ציפינו לו. לא הצלחנו להתקרב כדי לפרק אותו מנשקו. אני רוצה למצוא אותו כדי לשוב ולהתעמת איתו פנים אל פנים", הוסיף הצעיר.

המשטרה פתחה בחקירה וטרם נמצאו חשודים במקרה. "הבעיה בצרפת היא ששומעים כל הזמן איך תוקפים יהודים”, אמר הצעיר. “צריך להעביר מסר אחר היום. צריך לשמוע על יהודים שמגנים על עצמם. מימי לא ראיתי שנאה כזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר