אלימות שוטרים

שלושה שוטרים מואשמים באלימות מחרידה

המחלקה לחקירת שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד קצין בילוש בימ"ר מרכז ושני שוטרים נוספים ששירתו עימו והיו חלק ממסכת אלימות מחרידה (משטרה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - לע"מ)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד גלעד פרץ, קצין בילוש בימ"ר מרכז ונגד שני שוטרי בילוש ששרתו עימו, אריק פיסחקוב וגרגורי פיסחוב. השלושה מואשמים בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי חקירה.

על פי אחד האישומים, באפריל 2015, במהלך משמרת בראשון לציון, הבחינו קצין הבילוש גלעד פרץ, גרגורי פיסחוב ושוטר נוסף, ברכב חונה במקום האסור לחניה. הנאשמים ניגשו אל הרכב וביקשו מהיושבים בו להזדהות בפניהם. משלמתלונן לא הייתה תעודה מזהה ברשותו, החלו חילופי דברים בינו לבין פרץ, במהלכם אמר לו פרץ: "אני אלמד אותך איך מתייחסים לקצין ימ"ר, אני אעשה לך בושות, אני אהרוס לך את השם".

פרץ הודיע למתלונן על עיכובו לתחנת ראשון לציון. לצורך עיכובו לתחנה, הוכנס המתלונן אל תוך הניידת, אל המושב האחורי. במהלך הנסיעה הסתובב פרץ לכיוונו של המתלונן והחל להכותו באגרופים לכיוון פלג גופו העליון ובאמצעות פטיש ניפוץ בברכו ובידו. מיד לאחר מכן, פנה פרץ אל פיסחוב, הודיע לו כי המתלונן עצור על תקיפת שוטרים והורה לו לאזוק את ידיו.

בהגיעם לתחנה, הוכנס המתלונן על ידם אל חדר השירותים. שם, כאשר המתלונן ללא חולצה, הכה בו פרץ באמצעות אגרופים לפלג גופו העליון, בעוד ע' ופיסחוב עומדים מנגד וצופים במתרחש. בהמשך, נכנסו הנאשמים וע' אל משרד הבילוש לצורך כתיבת דוחות פעולה, שם הורה פרץ לע' ולפסחוב כי לא יחלו ברישום דוחות הפעולה שלהם עד אשר יורה להם לעשות כן.

פרץ רשם בדו"ח הפעולה שלו בכזב כי נאלץ להדוף את המתלונן במהלך הנסיעה בניידת מאחר והמתלונן נהג באופן תוקפני כלפיו. עוד כתב פרץ בדו"ח הפעולה בכזב כי המתלונן תקף אותו ואת פיסחוב ואיים עליהם. בסיום כתיבת דו"ח הפעולה שלו, הוא הנחה את שני השוטרים שהיו עימו לכתוב דוחות פעולה בהתאם לפרטים הכוזבים שרשם בדו"ח הפעולה שלו.

עוד עולה מכתב האישום כי ביולי 2013 במסגרת סיור שגרתי בנתניה, במהלך משמרת בילוש, עצרו הנאשמים וע' רכב לצורך בדיקת ביקורת שגרתית. משהחל נהג הרכב להפריע לשוטרים הוא נעצר על ידם והוכנס אל תוך הניידת המשטרתית.

טרם החלו את נסיעתם, פנה גלעד פרץ אל המתלונן ואמר לו: "עכשיו תראה מה אני אעשה לך". במהלך הובלתו של המתלונן לתחנת נתניה, הכו ע' ופיסחקוב את המתלונן באמצעות אגרופים לכיוון פלג גופו התחתון. בהמשך, עצר פרץ את הניידת בצד הדרך והחל להכות את המתלונן באמצעות אגרופים לפלג גופו העליון.

בשלב זה החלו חילופי דברים בין פרץ למתלונן, במהלכם הוציא פרץ פטיש אשר היה מונח תחת מקום מושבו, הסתובב אל המתלונן והכה באמצעותו בראשו מספר פעמים, בעוד פיסחקוב וע' הורידו את ראשו של המתלונן כלפי ברכיו. כתוצאה מהתנהגותו של פרץ כלפי המתלונן נגרמה לו חבלה בראשו.

עם הגיעם לתחנה, הורה פרץ לע' ולפיסחקוב כי לא יחלו ברישום דוחות הפעולה שלהם עד אשר יורה להם לעשות כן. פרץ החל ברישום דו"ח פעולה כוזב לפיו המתלונן התנגד לאזיקתו ותקף את ע' ופיסחקוב. לאחר שרשם את דו"ח הפעולה הכוזב, הוא נתן אותו לפיסחקוב וע' והורה להם לרשום במילותיהם את העולה ממנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר