הצהרה מפתיעה

נתניהו: בעד הכנסת כוחות בינלאומיים לעזה

הניסיון הישראלי עם אחריות ביטחונית של גורמים זרים אינו טוב, אך לפי רוה"מ אפשר לשוב ולנסות את המודל הזה בעזה כדי שעליהם תוטל ההתמודדות עם סוגיות הטרור (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו עם שרת החוץ האוסטרלית. ארכיון (צילום: מתוך ראש ממשלת ישראל בטוויטר)

שעות ספורות לפני שהמריא הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פמלייתו בחזרה לישראל, הוא נפגש עם שרת החוץ האוסטרלית ג'ולי בישופ. במהלך השיחה עמו היא שאלה "למה אתה מתכוין כשאתה מדבר על מדינה פלסטינית".

בתשובתו הכניס נתניהו אלמנט שעד כה הוא לא נהג לדבר עליו באופן פומבי: הכנסת כוחות בינלאומיים לעזה.

"צה"ל יהיה חייב לשלוט בשטחי הגדה המערבית כך שהריבונות הפלסטינית תהיה מוגבלת, אך ניתן לבחון חלופות ביטחוניות על ידי כניסה של כוחות בינלאומיים לעזה", אמר נתניהו. לדבריו, הניסיון הישראלי עם אחריות ביטחונית של גורמים זרים אינו טוב, אך אפשר לשוב ולנסות את המודל הזה בעזה כך שכוחות זרים ישלטו דה פקטו ברצועה ויתמודדו עם סוגיות הטרור.

כמו כן, התייחס ראש הממשלה בשיחתו עם בישופ לצורך למנוע מבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג להפעיל לחץ על ישראל, והוא העלה את האפשרות שאוסטרליה תשפיע על מדינות אחרות לפעול ביחד מול בית משפט זה.

השניים דיברו גם על הסכנות הפוטנציאליות בהסכם הגרעין עם אירן ועל התעצמותה האזורית ותמיכתה בטרור. בסוף השיחה סוכם על שדרוג היחסים בהיבטי הביטחון, המודיעין, הכלכלה והטכנולוגיה, בין אוסטרליה לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר