תגובה לאיומים בווייטפיש

המחוקק ממונטנה התייצב לצד העם היהודי בחקיקה נגד ה-BDS

"כולנו מודעים למה שקרה בווייטפיש לפני חודשיים. יש גזענים שרוצים לערוך צעדה ברחובות וייטפיש, מונטנה, כאן אצלנו במדינה", נימק המחוקק הנמרץ את החוק החדש שלו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנת פעילי BDS. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

חבר בית הנבחרים של מדינת מונטנה שבארה"ב, הצליח להשיג רוב שאישר את החוק החדש שלו האוסר קיום עסקים עם חברות המחרימות את מדינת ישראל. רוב של 59 תומכים נגד 41 מתנגדים אישר את החוק בקריאה ראשונה.

ההצעה של איש המפלגה הרפובליקאית אוסטין נודסן מבקשת להטיל על ועדת ההשקעות של מונטנה הגבלות חמורות ביחס לחברות התומכות בתנועות פרו פלסטיניות להחרמת ישראל.

לדבריו, גם על המחוזות, הערים והעיירות שבטריטוריה של מונטנה ייאסר לקיים עסקים עם חברות המסרבות לאשר - בכתב - שהן לא שותפות לחרם על ישראל. "הצעתי מעבירה מסר שלא ניתן לקחת את כספם של משלמי המסים שלנו לחברות הבוחרות להשתתף בחרם על אחת מבעלות הברית החזקות ביותר של האומה שלנו", אמר נודסן.

הצעת החוק מכוונת למעשה נגד תנועת ה-BDS, המבקשת תמיכה בינלאומית בחרם ובעיצומים נגד ישראל בשל יחסה לפלסטינים.

אלא שמתנגדי החוק טוענים, כי אמנם כוונתה של ההצעה טובה, אך היא עלולה להפר את חופש הביטוי, וכן שמונטנה אינה צריכה להתערב בפוליטיקה בינלאומית.

כזכור, בחודשים האחרונים ספג המרכז היהודי בעיירה ווייטפיש שבמונטנה איומים, וקבוצה ניאו נאצית במקום דרבנה את אוהדיה לפעול נגד תושבי המקום היהודים בצעדה חמושה שבסופו של דבר לא יצאה לפועל.

לדברי נודסן, "כולנו מודעים למה שקרה בווייטפיש בדצמבר האחרון. חלק מזה עדיין קורה. יש גזענים שרוצים לערוך צעדה ברחובות וייטפיש, מונטנה, כאן אצלנו במדינה".

"הצעת החוק שלי היא הזדמנות לעמוד לצד ישראל ולצד העם היהודי", הדגיש המחוקק הנמרץ והמרוצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר