בצל מאבק הגיוס

בצה"ל מחפשים לא חרדי לתפקיד ראש מנהלת לגיוס חרדים

מכרז של כוח אדם בצה"ל מנסה לאתר מועמד לתפקיד ראש מנהלת תחום גיוס החרדים. מעיון במכרז עולה כי בצה"ל מתעלמים מהצורך בהשתייכותו למגזר החרדי (חדשות, חרדים)

משה פריגן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

פרסום ראשון: בצל ההחרפה האחרונה במאבק נגד גיוס חרדים, צה"ל נכנס לישורת האחרונה לקראת פתיחתה של "מנהלת שילוב החרדים בצה"ל". בקול קורא שהופץ בסוף השבוע, פורסמו הדרישות להתמודדות על ראשות המנהלת. ומה לא כלול בהן? היותו של המועמד חרדי.

הפרסום של הקול קורא להתמודדות על תפקיד ראש מנהלת שילוב חרדים בצה"ל וכוחות הביטחון, מגיע כמעט שנתיים לאחר שרעיון המנהלת יצא לדרך ועוכב בעקבות תנודות פוליטיות והחלפת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.

מהקול קורא ניתן ללמוד על תפקיד המנהלת החדשה. בתיאור התפקיד מופיעים המרכיבים הבאים: הובלת מדיניות שילוב חרדים בצה"ל, פיקוד על מנהלת שילוב החרדים, אחריות על כלל נושאי שילוב חרדים - איתור וגיוס, הכשרה, שיבוץ טיפול בפרט במהלך השירות וההכנה לאזרחות. הסעיף המעניין ביותר הוא הקמת מערך הסברה לאוכלוסיה החרדית - מערך שישלוט בכל המידע הצבאי למגזר החרדי.

הרקע המקצועי הנדרש לתפקיד הוא עיסוק בתחומים הקשורים לגיוס - איתור, גיוס ושילוב בפועל. בתוך המסמך ישנם אזכורים למיומנויות בתחומי הפרויקטים, עיסוק בנושאי צבא - חברה ושלל נושאים בירוקרטים נוספים. אם תרצו להתמודד תצטרכו להיות בדרגת כתף של רב סרן המיועד לקידום או סגן אלוף.

השבעת צנחנים חרדים, בחודש שעבר (צילום: משרד הביטחון)

מה שלא מופיע במסמך הוא הצורך להשתייך לאוכלוסיה החרדית ולהיות חלק ממנה. בצה"ל מודעים למיעוט העוסקים בשילוב חרדים שנמצאים כעת בשירות קבע בדרגת רב סרן או סגן אלוף. אמנם, ברבנות הצבאית ישנם סגני אלופים ורבי סרנים חרדים, אך מקריאת הקול קורא נדמה כי סיכוייהם נמוכים וזאת בגלל הדרישה למקצוענות בתחום.

לאחר ההחלטה על בחירת ראש המנהלת, יצטרך מפקדה החדש לבחור את הקצינים שישמשו כראשי מדור במנהלת, חלקם הגדול, כך צפוי, יהיו חרדים. אלא שכאמור, ראש המנהלת החדשה, כך אומרים יודעי דבר, לא יהיה מהמגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר