תורה בגויים

שחקן הקולנוע הגוי הפתיע וציטט את הלל הזקן

שחקן הקולנוע אשטון קוצ'ר השתתף בדיון על סחר בבני אדם, וציטט את דבריו של הלל הזקן בפני הגוי שביקש להתגייר על רגל אחת - וקצת עיוות את הדברים. זה לא הפריע להתרגשות של הגולשים היהודים ברשת (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: Everett Collection)

שחקן הקולנוע אשטון קוצ'ר, השתתף בשבוע שעבר (רביעי) בדיון לא פורמלי של ועדת החוץ של הסנאט האמריקני שעסק בסחר בבני אדם והפתיע כשהזכיר את משפטו הידוע של הלל הזקן בפני הגר: "דעלך סני - לחברך לא תעביד, זו היא כל התורה כולה".

קוצ'ר, הנשוי לשחקנית היהודיה מילה קוניס, אמר כי הנוכחות בדיון, מזכירה לו סיפור ששמע בעבר מפי חבר: "הוא סיפר לי על רב בשם הלל שהתבקש להסביר את כל התורה כשהוא עומד על רגל אחת.. והוא אמר: 'ואהבת לרעך כמוך. כל השאר זה פשוט פרשנות'".

(צילום: Everett Collection / shutterstock)

למרות העיוות של הסיפור על ידי קוצ'ר - הציטוט המקורי שאמר הלל לגוי שביקש להתגייר ועמד (הגוי) על רגל אחת היה (בתרגום מארמית): "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", כאשר הביטוי "ואהבת לרעך כמוך" שמשמעותו כמובן דומה, שייך בכלל לרבי עקיבא ז"ל - הוא הצליח לכבוש גולשים יהודים רבים שהתרגשו לראות שחקן מוכר משתמש במקורות היהודים בדיון על מוסר.

גולשים יהודים ששיתפו את קטע הווידאו מהדיון ברשת, ציינו את ביקוריו החוזרים ונשנים של קוצ'ר בישראל, עליה אמר כי היא "קרובה ויקרה ללבי", במהלכם אף סייר בגוש עציון ופגש חיילים ישראלים.

קוצ'ר (בעבר) ליזמים ישראלים: תהיו רבי עקיבא

זו לא הפעם הראשונה שקוצ'ר מצטט מהמקורות היהודים. בהרצאה שמסר ליזמים ישראלים בעבר, הוא עודד אותם לחקות את דרכו של רבי עקיבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר