הוסר החשד

הקשיש בבית האבות לא נרצח על ידי מטפלו

בית המשפט קיבל היום את קביעת המכון לרפואה משפטית באבו כביר ששלל את החשד כי המטפל רצח את הקשיש. כעת הוא נחשד רק בעבירה של התעללות בחסר ישע (אקטואליה)

המטפל בבית המשפט, היום (צילום: רועי ינובסקי, ynet)

המשטרה החליטה היום (ראשון) להסיר את החשד מעבירת רצח בפרשת ההתעללות בבית האבות בירושלים.

כזכור, לפני כשבועיים עצרה המשטרה מטפל בבית אבות בירושלים, בחשד שגרם למותו של אחד הקשישים במקום. כעת שוחרר החשוד למעצר בית בתנאים מגבילים, בשל החשד שעדיין קיים נגדו בגין עבירה של התעללות בחסר ישע.

התפנית בחקירה אירעה עם קבלת ממצאים מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר שקבעו, כי לא ניתן לייחס קשר ישיר בין סימני החניקה שהתגלו על גופת הקשיש לבין מותו.

בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בירושלים הוחלט בהסכמת חוקרי המשטרה ופרקליטיו של החשוד, כי המטפל יישלח למעצר בית למשך 21 יום.

פרקליטו של המטפל עו"ד ברהום מהסנגוריה הציבורית אמר: "החשד ברצח הוא בועה שהתנפצה. שבועיים מרגע מעצרו של מרשי, אני מתריע על כך שהראיות בענין זה חסרות שחר".

הפרשה החלה לפני כחודש, למחרת פטירתו בבית אבות בירושלים של אחד החוסים, עם דיווחה של אחת העובדות במוסד הסיעודי לממונים עליה, כי הבחינה במטפל רוכן מעל הקשיש בצורה מחשידה.

בעקבות כך המטפל נחקר, ושוחרר בתנאים מגבילים. מבדיקות ראשוניות שנערכו אז בגופת הקשיש במכון לרפואה משפטית באבו כביר עלה, כי בגופתו של הקשיש התגלו סימני חניקה, ובשל כך נעצר המטפל בחשד לרצח.

השוטרים חקרו באזהרה גם רופאה בבית האבות, בחשד שלא דיווחה על מות הקשיש באופן מיידי למשטרה, על אף החשד שעלה כי מדובר במוות שאינו טבעי.

מנגד עו"ד ברהום פרקליטו של המטפל טען, כי מרשו הוא מטפל מנוסה שהקדיש את חייו לטיפול בקשישים, וכי לא הייתה לו מעולם כל כוונה לפגוע בהם. כאמור היום שלל בית המשפט את החשד לרצח, ותיק החקירה צפוי לעבור לפרקליטות לצורך קבלת החלטה אם להעמיד את המטפל לדין בכפוף לשימוע בעבירת התעללות בחסרי ישע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר