האיראנים שוחררו סמוך להרי ירושלים • צפו

שני יחמורים איראנים שנתרמו לישראל על ידי גן חיות גרמני, שוחררו לטבע בסמוך לנחל שורק. ישראל מחזיקה כיום בלהקה הגדולה בעולם של האיילים הנדירים • צפו (מעניין, בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
שחרור היחמורים הפרסים (צילום: יערה FOREST תמרי, גן החיות התנ"כי ירושלים, עריכה: ארז ארליכמן)

שני יחמורים פרסיים נדירים נתרמו לאחרונה לישראל על ידי גן חיות בגרמניה, היחמורים שוחררו לטבע באזור נחל שורק בהרי ירושלים.

סיפורם של היחמורים האיראנים עם גן החיות הישראלי התנכ"י הוא ארוך, לפני 60 שנים מימן הברון ד"ר גיאורג פון אופל מגרמניה, מספר משלחות לאיראן כדי להתחקות אחר שרידי האוכלוסייה של היחמורים הפרסיים שהיו בסכנת הכחדה חמורה בטבע. שלושה מהם ניצודו והובאו אל גן החיות בגרמניה, מאז נותרו בעולם מאות בודדות יחידות של האייל הנדיר ובישראל. תיעוד אחרון של ציד יחמור פרסי היה בשנת 1922 ועל פי העדויות היחמור ניצוד בעבר הירדן.

בסוף שנות השבעים הובאו לישראל במבצע חשאי שישה זוגות של יחמורים מגרמניה ומאיראן, בניסיון לחדש את העדר בישראל. כיום המאמצים נשאו פרי והעדר הישראלי של היחמורים הפרסי מונה מאות פריטים והוא נחשב לעדר הגדול בעולם של האייל הנדיר.

(צילום: יערה FOREST תמרי, גן החיות התנ"כי ירושלים)
(צילום: יערה FOREST תמרי, גן החיות התנ"כי ירושלים)

עם השנים העבירה ישראל למספר גני חיות בעולם פריטים של היחמורים הנדירים במטרה להגדיל את מניינם בעולם ולמנוע את הכחדתם.

עם התחזקות הלהקה החלה רשות הטבע והגנים לשחרר החל משנת 1996 לשחרר אל הטבע את היחמורים, הם הועברו לאזור נחל כזיב בגליל העליון, בהרי ירושלים באזור נחל שורק ולאחרונה גם באזור הכרמל.

(צילום: יערה FOREST תמרי, גן החיות התנ"כי ירושלים)

לרגל חגיגות 60 שנה לגן החיות בגרמניה, הגיע השבוע לישראל הברון ואיש העסקים גרגור פון אופל, בנו של מייסד גן החיות עם שני יחמורים בני עשרה חודשים שנתרמו אל גן החיות התנ"כי בירושלים. הוא השתתף יחד עם משפחתו בשחרור לטבע של שני יחמורים בוגרים בנחל שורק שבהרי ירושלים.

שני היחמורים שוחררו למכלאה מגודרת בשטח של כ-15 דונם והצטרפו אל שמונה יחמורים נוספים שהועברו אליה בשבוע שעבר.

(צילום: יערה FOREST תמרי, גן החיות התנ"כי ירושלים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר