כפיה אנטי דתית

הרב מוצפי נגד היועצים המשפטיים: "עושים צרות"

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, יוצא נגד שיטת העבודה בישראל בה יועצים משפטיים מכתיבים לרבנים הראשיים כיצד לפעול בתפקידים: "לא מכירים בתורה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מוצפי (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, יוצא נגד שיטת העבודה בישראל בה היועצים המשפטיים מכתיבים לרבנים הראשיים כיצד לפעול בתפקידים.

במהלך שיעור שמסר בבית הכנסת מוסיוף, התבטא הרב ואמר: "כל הצרות עם הבג"צ... כל יום בא איזה מישהו אחר, 'היועץ', פעם זה 'המבקר', כל אחד מוציא חוקים, מה מותר לך ומה אסור".

הרב מוצפי סיפר על הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שהגיע לבקר אותו בזמן אשפוזו בבית החולים: "בא לבקר אותי הרב יצחק יוסף, אמר לי 'אין יום שאין יועץ משפטי ששולח לו אזהרות. אסור לך ככה ואסור ככה, ואל תדבר זה ואל תאמר כך'. אמרתי לו 'זכות אביך תעמוד לך שתצליח לעמוד בכל הלחצים'".

הרב תקף את היועצים ואמר: "אלה לא מכירים לא בתורת ישראל ולא בהקב"ה ולא בשום דבר. תדעו שיש היום כפיה אנטי דתית".

הרב התייחס לדיווח ב"כיכר השבת" על אירוע הענקת פרס לראשי מועצות דתיות בראשות שר הדתות, שהיה מעורב - נשים וגברים יחד: "היה מעורב, מה קרה? קיבל אזהרה מהיועץ המשפטי - 'הדרת נשים, אוי ואבוי לך אם תושיב גברים לבד ונשים לבד'. תסתכלו לאיפה הם הגיעו, לאן הם נכנסים, והכל בכדי לעקור - חס ושלום - את הדת והתורה מישראל. אבל הם לא יצליחו. המה יאבדו ואנחנו נעמוד בעז"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר