דקר יהודי בטעות

"ניסה לרצוח": שלמה חיים פינטו נשלח ל-11 שנות מאסר

בעיצומו של גל הטרור הערבי לפני כשנה תכנן תושב קרית אתא לרצוח ערבי, כנקמה. בסניף השופרסל המקומי הוא פגש ביהודי ודקר אותו לאחר שסבר בטעות כי הוא ערבי (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד הדרמטי של אירוע הדקירה (צילום: דוברות המשטרה תמונה: ג'ורג' גינסברג, ynet)

11 שנות מאסר בפועל נגזרו הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה על שלמה חיים פינטו (33), תושב קרית אתא, שהורשע בדקירת גבר יהודי בסניף שופרסל לאחר שטעה לחשוב שמדובר בערבי.

העבירות בגינן נגזר עליו העונש החמור, הן ניסיון לרצח והחזקת סכין ממניע גזעני. "על רקע אירועי הטרור בישראל", כתבו השופטים בהחלטה להרשיעו, "החליט פינטו לבצע מעשה נקם באדם ממוצא ערבי, ולעודד גם אחרים, במעשיו, לבצע מעשי נקם דומים".

לפי המתואר בכתב האישום, לפני כשנה הצטייד פינטו בסכין מטבח, סכין יפנית ופטיש, ונסע ברכבו לרחוב זבולון במרכז קריית אתא, במטרה לאתר אדם ממוצא ערבי כדי לרצוח אותו.

כשהוא מחביא את הסכין בשרוול הימני של חולצתו, יצא פינטו מרכבו והבחין באדם ברחוב, וסבר כי הוא ממוצא ערבי. לפני שהספיק לדקור אותו, נכנס אותו אדם לתוך סניף בנק הנמצא בקרבת מקום. פינטו המתין מחוץ לבנק לצאתו, בחלוף זמן קצר, ומשלא יצא, החליט לעזוב את המקום ולאתר קורבן אחר.

פינטו בבית המשפט

בשלב זה, נסע פינטו לעבר חנות 'שופרסל דיל' שבמתחם איקאה בקרית אתא, מאחר שסבר כי בסופר עובדים ערבים רבים, ושם יוכל לממש את תכניתו. בסביבות השעה 12:15, נכנס לסופר, כשהסכין מוחבאת בשרוול חולצתו ובכיס מכנסיו מוחזקת סכין יפנית, והחל לחפש אחר קורבן ערבי.

הוא הבחין בנפגע כשהוא מסדר מוצרים במחלקת המוצרים הקפואים, עצר במעבר המקביל למעבר בו עמד הנפגע, ובחן את מראהו. לאחר שהשתכנע כי הוא ממוצא ערבי, החליט פינטו לדקור אותו ולרצוח אותו. הוא הגיח מאחוריו כשהסכין בידו, ודקר אותו מספר פעמים באזור המותן, הגב התחתון והכתף.

העובד החל לברוח, בעוד פינטו רודף אחריו בסופר, כשהסכין בידו, על מנת להמשיך ולדקור אותו. בשלב מסוים, התקרב פינטו לעובד, אך הוא חסם את דרכו באמצעות עגלת סחורה, ולא אפשר לו להמשיך ולדקור אותו. בשלב זה ברח פינטו מהאזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר