"פוגעת ומדירה"

הח"כ מש"ס נגד "פקודת השירות המשותף" בצה"ל

הפקודה שלטענת רבנים מהציונות הדתית מגבירה את העירוב בין גברים לנשים בצה"ל ואף מונעת הימנעות מהאזנה לשירת נשים בטקסים רשמיים, מדאיגה את ח"כ יואב בן צור (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שירות לצד חיילות. בעייתי (צילום: דובר צה"ל)

פקודת השירות המשותף בצה"ל שאושרה בסוף 2016, ושזוכה מאז לביקורת קשה מצד בכירי רבני הציונות הדתית שלטענתם מגבירה את העירוב בין גברים לנשים בצה"ל, מקבלת היום (שני) גם התייחסות מחבר כנסת חרדי.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור טוען הבוקר, כי "פקודות מסוג זה פוגעות ברגשותיהם של חיילי צה"ל ואף יוצרות הדרה של חיילים דתיים מהמסגרת הצבאית. אנו מודאגים שמפקדים בשטח יפגעו בהפרדה בין גברים לנשים רק משיקולי נוחות ולא כתוצאה ממצבים מבצעיים".

בן צור הוסיף ותקף את הפקודה: "הגיע הזמן להפסיק לנגח את הרבנות הצבאית ואת ערכיו היהודיים של צה"ל".

כפי שכבר פורסם עם אישור הפקודה החדשה, היא מתייחסת לסוגיה הנפיצה של שירת נשים וקובעת שחיילים יהיו חייבים להשתתף בטקסים ממלכתיים ובאירועים רשמיים, ולא יוכלו להיעדר מהם בנימוק של פגיעה באורחות החיים. כ'אירועים רשמיים' נחשבים בין היתר אירועים בנוכחות אישיות ממלכתית.

בפגישה שקיימו רבנים מהציונות הדתית לפני כחודשיים עם הראשון לציון הגר"י יוסף, סיפר להם הרב כי בכנס חילופי הרב הצבאי הראשי הוא ביקש מהרמטכ"ל להיפגש איתו בנושא פקודת השירות המשותף וקרא לרבני ישראל לעסוק בחשיבות שמירת קדושתו של המחנה הצבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר