סיפוק בטהרן

טיל השיוט תוצרת איראן נוסה בהצלחה. צפו

בתרגיל ימי איראני, שמלווה כל העת במסוקים ומל"טים, נוסה לראשונה הטיל תוצרת איראן נגד ספינות, שכינויו 'נאסיר', הנושא עמו מערכת נשק מונחית מטרה. צפו (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השיגור - והפגיעה. צפו (צילום: @FARSNA, מתוך ynet)

חיל הים האיראני רושם הבוקר (שני) הצלחה עם שיגור טיל שיוט מתוצרת מקומית נגד אוניות וספינות, במסגרת תרגיל גדול שהוא עורך בימים האחרונים ליד המיקום האסטרטגי של מיצרי הורמוז.

מפקד חיל הים, האדמירל חביבוללה סייארי, אמר אתמול כי התרגיל יתפרס על שטח של 2 מיליון קילומטרים בים הערבי ובאוקיינוס ההודי, ובסוכנות הידיעות האיראנית דווח כי צוללות ונושאות מסוקים הוצבו ביעדים שנקבעו מראש "כדי ליצור משט הגנה אסטרטגי", שנועד לתרגל הגנה על המים הטריטוריאליים של הרפובליקה".

בתרגיל הימי, שמלווה כל העת במסוקים ומל"טים, נוסה לראשונה הטיל תוצרת איראן המכונה 'נאסיר' שיש עליו מערכת נשק מונחית מטרה. בתיעוד שהתפרסם באיראן ניתן לראות כי המטרה הושמדה בהצלחה.

האזור מיצרי הורמוז נרשמו בעבר מספר עימותים ימיים בין ארה"ב לאיראן, מאחר ועוברות בו מכליות נפט רבות עם מיליוני חביות מדי יום, מה שמוביל לאינטרסים השונים לגבי השליטה בו. רק לפני כחודש ירתה משחתת אמריקנית יריות אזהרה לארבעה כלי שיט איראניים של משמרות המהפכה סמוך למצר הורמוז שהתקרבו אליה במהירות גבוהה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר