המצב מסתבך

בפעם השניה: עוקל חשבון הבנק של בית החולים לניאדו

חשבון הבנק של בית החולים 'לניאדו' בנתניה עוקל - בפעם השנייה - ע"י רשות המסים לאחר שבית החולים בחר להשתמש בכסף אותו היה אמור להעביר לרשות המסים (ארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
בית החולים לניאדו (צילום: מתוך אתר בית החולים)

רשות המסים עיקלה בפעם השנייה את חשבון הבנק של בית החולים לניאדו בנתניה, בשל חוב מצטבר של כ-40 מיליון שקל. בית החולים לא העביר לרשות המסים את ניכויי המס משכר העובדים כמתחייב בחוק, ובמקום זאת עשה שימוש בכספים כדי לנסות ולהתמודד עם מצבו הכלכלי הקשה.

כזכור בחודש יוני בשנה שעברה החל בית החולים בהליך הבראה בפיקוח משרד הבריאות, הליך ההבראה לא הביא עדיין לייצוב מצבו של בית החולים שנמצא בסכנת קריסה וגירעונותיו המצטברים עומדים על 260 מיליון שקל, מדובר בעלייה של 11% בהשוואה לגירעון המצטבר שלו, נכון ל־2015.

בפעם הקודמת בה עוקל חשבון הבנק של בית החולים פעל השר ליצמן אל מול רשות המסים להסרת העיקול. יצוין כי למרות תכנית ההבראה שנקבע לבית החולים החמיר מצבו הפיננסי.

במשרד הבריאות סבורים שהמשבר בלניאדו שונה מהמשבר אותו חווה הדסה, שכן לטענת גורמים במשרד, המשבר בבתי החולים הדסה בבירה נובע כתוצאה מהתנהלות בעייתית ארוכת שנים בניגוד לבית החולים לניאדו הנתנייתי ששם נגרם משבר כתוצאה מהתנאים המוגבלים איתם נאלץ להתמודד כל בית חולים בישראל. שר הבריאות ליצמן אף התייחס לסוגיה ובכנס שנערך בטבריה אמר: "לניאדו זה רק דוגמה. כל בתי החולים עוברים את המשבר הזה ברוטציה. לניאדו קיבל תוכנית הבראה בעבר. במשבר של הדסה אני מאשים את השרה הקודמת יעל גרמן שנתנה למצב להידרדר לממדים הנוכחיים",

ליצמן הוסיף כי "משרד האוצר צריך לדעת שאם רוצים תוכנית הבראה, אין סיבה למשוך את זה חודשים. בבתי החולים הממשלתיים כבר נעשו שינויים בתקצוב הישיר, ואנחנו נקפיד שאף אחד לא יחרוג מהתקציב שאושר לו".

השר ליצמן אמר עוד: "לאחרונה כתבתי כמה מכתבים למנהלי בתי החולים בעניין זה ולא אהסס להורות להם להפחית את תקציבי הפיתוח במקרה הצורך. מי שלא יודע לנהל את התקציב שלו — אני אעכב לו את התקציב. כולם צריכים לשמור על איזון תקציבי. הממשלה היא לא בור תקציבי לבתי החולים".

ליצמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

יודגש כי בתי החולים בישראל פועלים כיום בשלושה אופנים, דבר המשפיע על אופן תקצובם ואחריות המדינה עליהם.

בתי חולים ממשלתיים, בבעלות המדינה. בתי חולים בבעלות קופת חולים ובתי חולים בבעלות עמותות, דוגמת הדסה ולניאדו, הטרוניה של השר ליצמן היא שבית החולים הדסה הפועל באמצעות מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) התנהל בצורה לקויה שהביאה למצבו.

מבית החולים לניאדו נמסר בתגובה: "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ורשות המסים. אין ולא היה עיקול על חשבונות הבנק של לניאדו".

ממשרד הבריאות נמסר: "משרדי הבריאות והאוצר מלווים את בית החולים לניאדו ומפקחים עליו במהלך השנה האחרונה. מהבדיקות שבוצעו עולה כי בית החולים מתנהל במחסור אקוטי של משאבים ובתקינת כוח אדם חסרה. מצב זה נובע בין היתר מהרגולציה הכלכלית שמוטלת על מערך האשפוז, החיסרון שמהווה קוטנו של בית החולים והמחסור הכלכלי של מערכת הבריאות. משרד הבריאות נמצא בקשר רציף עם משרד האוצר והחשבת המלווה של בית החולים במטרה לייצר פתרון בר־קיימא לבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר