הפיגוע בראש העין

16 שנות מאסר למחבלת ש"חלמה על הנביא" ויצאה לדקור יהודים

המחבלת שהחליטה להרוג יהודים כחלק מגל רצחני של פיגועי דקירה, ולאחר שהצטיידה בשני סכינים בחנה במשך מספר חודשים אפשרויות לביצוע פיגוע - נשלחה היום לכלא (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבלת, בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי, ynet)

המחבלת שתילה אבו עיאדה נשלחה היום (שני) על ידי בית המשפט ל-16 שנות מאסר בעקבות ביצוע פיגוע הדקירה בראש העין לפני עשרה חודשים, בו נפצעה אישה באורח קל.

בית המשפט אף קבע במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עימה, כי היא תשלם פיצוי בסך 100 אלף שקלים לאישה שהיא דקרה.

התובע, עו"ד עודד קלר, אמר: "הנאשמת, אזרחית ישראלית, החליטה להרוג יהודים כחלק מגל רצחני של פיגועי דקירה, ובמשך מספר חודשים תכננה ובחנה אפשרויות פעולה שונות לביצוע מטרתה. היא הצטיידה בשני סכינים וארבה לקורבן יהודי מזדמן. רק נוכח תושייתה של המתלוננת והאזרחים שמנעו מהנאשמת להמשיך במעשיה, לא הצליחה להגשים את מטרתה".

תיעוד הפיגוע (צילום: (Biones security (israel, מתוך ynet)

כזכור, הכל החל לאחר ששתילה חלמה חלום בו ה"נביא" מחפש אותה, ובעקבותיו היא התחזקה מבחינה דתית והבינה כי היא "חייבת להרוג למען האל", כדבריה.

בחודש אפריל האחרון, בשעת צהריים, הצטיידה המחבלת בשני סכינים, יצאה מביתה בכפר קאסם והלכה ברגל לעבר אזור התעשייה בראש העין. לאחר שהתפללה להצלחת הפיגוע, היא השמידה את הטלפון הנייד שהיה ברשותה, ותרה אחר קורבן יהודי מזדמן.

לפי המתואר בכתב האישום, כשהבחינה שתילה ביהודייה, היא הסתערה עליה ודקרה אותה בידה השמאלית. הנדקרת ההמומה החלה לזעוק לעזרה ונאבקה במחבלת עד שנפלה ארצה. בעודה שוכבת על הארץ, המשיכה המחבלת להיאבק בדקורה, בעטה בה וניסתה לדקור אותה שוב ושוב. במהלך המאבק בין השתיים, הצליחה הנאשמת לדקור את המתלוננת פעם נוספת.

גם את עובר האורח, שהחל לרוץ לעברן על מנת לסייע לפצועה, ניסתה המחבלת לדקור. לאחר מכן, היא החלה לרוץ תוך שהיא מנופפת בסכין ומנסה לדקור את כל מי שנקרה בדרכה. בתום מרדף קצר הצליחו כמה מעוברי האורח ללכוד אותה עד אשר נעצרה על ידי שוטרים שהגיעו למקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר