ועדת החוקה אישרה את החוק הביומטרי

ועדת החוקה דחתה עשרות ההסתייגות שהגישו חברי הכנסת ואישרה את החוק הביומטרי להעלאה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. מקלב: "קיימנו דיון מדוקדק ומסודר" (פוליטי)

מקלב בדיון בוועדה (באדיבות המצלם)

ועדת החוקה אישרה בצהריים (שני) את הצעת חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי לקראה שניה ושלישית במליאת הכנסת. הוועדה דחתה עשרות הסתייגויות אותם הגישו חברי הכנסת.

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר לאחר אישור החוק כי "הדיונים מוצו, אין אדם שלא דיבר בפני הוועדה עד כדי כך שהדברים חזרו על עצמם, דנו בעיקרון החוק בהרחבה, אפשר ולגיטימי לא להסכים לחוק, יש מחלוקת על הצורך והעובדות אך עדיין קיימנו דיון מדוקדק ומסודר על עיקרון החוק ועיקרון כל אגירה ביומטרית והבעייתיות הנובעות מכך".

על פי הצעת החוק יחויבו האזרחים למסור את טביעות אצבעותיהם ותמונה ביומטרית של תווי הפנים לצורך הנפקת תעוזת זהות ביומטרית חכמה וזאת מדי חמש שנים, אזרח אשר יאשר את הכנסת פרטיו הביומטריים למאגר יזכה להטבה לפיה התעודה החכמה תהיה תקפה לתקופת חמש שנים נוספות.

הרשות הביומטרית תאלץ למחוק את המאגר הביומטרי בתום חמש שנים, כך שיישארו רק התעודות החכמות נושאות הנתונים הביומטריים ללא מאגר כללי, בנוסף בכל שנתיים תתקיים נקודת מבחן אובייקטיבית לנחיצות המאגר תוך שקיפות כל ההליך לציבור.

אזרח אשר מתחרט וירצה לצאת מן המאגר נתוניו ימחקו לאלתר. כמו כן יוקם מערך הסברה בכל סניפי רשות האוכלוסין וכן באמצעות כלי המדיה השונים, הוועדה לא אישרה שימושים נוספים למאגר כמו משטרת ישראל וגופים בטחונים ללא צו המורה על כך מבית המשפט, וכן חודדו נהלי שמירת המידע והפרטיות של האזרחים.

החוק בא להתמודד עם הבעיות החמורות שמולן ניצבת מדינת ישראל בשנים האחרונות בתחום מסמכי הזיהוי בין השאר: זיוף תעודות זהות דרכון ותעודת מעבר, ניפוק תיעוד כפול לאותו אדם, ו"גניבת זהות" של אדם בידי אדם אחר תוך שימוש בתיעוד הרשום על שם האדם שממנו נגנבה הזהות. תופעות אלה, מאפשרות שימוש לרעה במסמכי הזיהוי לצורך הגירה בלתי חוקית, ביצוע עבירות פליליות וכלכליות, ופעילות הפוגעת בביטחון המדינה. מסמכי הזיהוי המנופקים כיום קלים לזיוף, המנסים לעתים להסתייע בעובדי המדינה לצורך כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר