אסדרה חדשה

חברת החשמל תחבר מחדש תוך שש שעות

לדרישת יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר, חשמל שנותק יוחזר לא יאוחר משש שעות לאחר התשלום לא משנה מתי, כך לא יישארו משפחות לילה שלם ללא חשמל (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עד היום במקרים של ניתוקי חשמל עקב אי תשלום, היו עיכובים בהחזרת החשמל ודווקא בשעות הערב. מי ששילם אחרי חמש בערב, היה צריך להמתין עד למחרת בשעות הבוקר ולשבת בחשיכה ובקור או בחום, כל הלילה.

בדיון שהתקיים בועדה לפניות הציבור אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר כי לא ייתכן להשאיר משפחה ללא חשמל משך לילה שלם, רק בגלל ששילמו את החוב לאחר שעות המשרד. החשמל הוא מוצר צריכה חיוני וחשבון חשמל צריך לשלם. "אך ברגע ששילם צרכן את חובו, חייבים לחברו מיידית לחשמל, גם אם באמצע הלילה" -דרש יו"ר הועדה.

ואכן יו"ר רשות החשמל דר' אסף אילת נענה לאתגר ואישר כי באסדרה החדשה של הניתוקים והחיבורים לחייבים, תיכלל הדרישה לחיבור צרכן חשמל עד שש שעות מרגע התשלום, ללא קשר לשעת התשלום ביממה. בנוסף לכך קיבל את הבקשה להרחיב את אפשרויות התשלומים למעוטי יכולת בפריסת תשלומים נוחה ופרוסה לפי יכולת הצרכן.

יו"ר הועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר הודה ליו"ר הרשות על ההיענות לדרישה הצרכנית האנושית כל כך, בתקוה שהאסדרה החדשה תיכנס לתוקף במהירות האפשרית לטובת הצרכנים.

זו לא ההחלטה הראשונה של חברת החשמל בנושא, לפני כשבוע הודיעה חברת החשמל כי יופסקו ניתוקי החשמל למשפחות נזקקות, לקשישים עניים, למי שיש לו מכשירי חשמל מצילי חיים בבית ולניצולי שואה. עוד נקבע, כי לא יחולו ניתוקי אספקת חשמל בערבי חג ומועד, בעת פגעי מזג אויר קיצוני ובאירועי חירום.

זאת ועוד, המדיניות החדשה מאריכה את פרק הזמן בו יכול הצרכן לשלם את חובו ללא שהוא חשוף לניתוק, ומרחיבה את מגוון אמצעי התשלום הזמין לצרכנים ואת אמצעי הקשר המתריעים על חובות חשמל, שיכללו מעתה מסרונים והתראות בכמה שפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר