ההתחממות בדרום

חמאס: הנפגעים מירי צה"ל - אנשי 'מנגנון הריסון'

בעזה טוענים כי ארבעת הפצועים קל-בינוני היום מתקיפות צה"ל בעזה, משתייכים דווקא למנגנון שתפקידו לרסן את ההתלהמות בגבול והירי לעבר ישראל. ליברמן: "מציע לכם להירגע" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת התקיפות (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

גורמים חמאס ברצועת עזה טוענים, כי בתקיפת חיל האוויר היום מוצבים ועמדות שלו במזרח רפיח, נפגעו דווקא ארבעה פלסטינים המשתייכים ל'מנגנון הריסון' שהקים חמאס בשנים האחרונות כדי למנוע ירי רקטות מעזה אל ישראל.

(מתוך טוויטר)

כצפוי, חמאס פרסם הודעה תוקפנית בה נאמר: "אנחנו מטילים על ישראל את האחריות המלאה להמשך ההסלמה המסוכנת נגד רצועת עזה, שנועדה לפגוע בהתנגדות הפלסטינית ובתושבים שלנו ברצועה. המשך הפגיעה במוצבי ההתנגדות והניסיון המכוון לפוצץ את המצב ברצועת עזה הם דברים שלא ניתן לאפשר או לקבל כפיית משוואות חדשות על ההתנגדות, יהיה אשר יהיה המחיר".

עד כה, מונים בעזה כ-15 תקיפות שביצע צה"ל בעזה, שהן כזכור תגובה לירי הרקטה אמש אל ישראל, ממנה לא היו נפגעים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, אמר בתגובה: "המשך ערעור השקט בגבול עם עזה ידחוף את ישראל להגיב באופן נחוש. ישראל לא רוצה בהסלמה, אך לא יכולה להבליג על הירי שבוצע בלילה מעזה, ולכן צה"ל נאלץ לתקוף היום. פעולות הטרור של חמאס נגד ישראל לא פוסקות. החל מירי, המשך בתמיכה בפעולות טרור באיו"ש וכלה בניצול שפל ובזוי של הסיוע ההומניטרי. אנו חוזרים ומדגישים כי כל ניסיון לשימוש במנהרות יוביל למותם של יושביהן".

שר הביטחון אביגדור ליברמן לא פספס את ההזדמנות לשוב על משנתו משכבר: "אני רוצה לחזור למדיניות שקבעתי במשרד הביטחון מאז כניסתי. אין לנו שום רצון או כוונה ליזום מהלך צבאי ברצועת עזה. אבל גם אין לנו שום כוונה לספוג טפטופים. לא נכנס לפינג פונג של ירי וירי נגד. אני מציע לחמאס לקחת אחריות, ולעשות סדר ולהירגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר