"אתם אחי ואחיותיי היהודים"

מוסלמי בבית הקברות שחולל: "הרגשתי חובה לבוא לסייע"

יהודים רבים, לצד מוסלמים ונוצרים, הגיעו לבית העלמין היהודי 'הר כרמל' בפילדלפיה שחולל על ידי אנטישמיים. סאלאם באדיר, מוסלמי מקווינס: "הרגשתי שאני חייב לבוא ולהזדהות". תיעוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר ברנשטיין)

יהודים רבים לצד מוסלמים ונוצרים הגיעו במהלך היממה האחרונה לבית העלמין היהודי "הר הכרמל" בפילדלפיה שחולל אמש (ראשון) על ידי אנטישמיים, זאת על מנת להזדהות ולסייע אל מול מראות ההרס והוונדאליזם.

"אני נחרד מול המראה המזעזע של מצבות הרוסות שבורות ומנותצות מעל הקרקע תוך חילול ובזיון כבוד המת", מספר ל"כיכר השבת" מאיר ברנשטיין, תושב מונסי כיום וישראלי לשעבר.

בית הקברות שחולל (צילום: מאיר ברנשטיין)
צוותי תקשורת מחוץ לבית העלמין (צילום: מאיר ברנשטיין)
(צילום: מאיר ברנשטיין)

לדבריו, "חשים אמנם עליית מדרגה באירועים האנטישמיים בחודשים האחרונים, אולם לא ברור אם ניתן לתלות זאת בבחירות ובנשיא החדש. דווקא מרבית היהודים החרדים תמכו בו ומרוצים עד עתה מתפקודו, מה גם שהוא גינה בשבוע שעבר בנחרצות את האנטישמיות".

אזרח נוסף סיפר על צלבי הקרס וכתובות הגרפיטי שרוססו בניו יורק ובמיאמי, וטען כי יהודים רבים חשים חרדה אל מול הבאות. "התקווה ששלטונות החוק יעשו לזה סוף ויעצרו את התופעות הללו עוד באיבם. היהודים רוצים להמשיך לחוש בטוחים ומוגנים כמו בעבר", הוסיף.

(צילום: מאיר ברנשטיין)
(צילום: מאיר ברנשטיין)
(צילום: מאיר ברנשטיין)

סאלאם באדיר, מוסלמי מקווינס, התבטא בעברית ואמר: "שלום עליכם, אתם אחי ואחיותיי היהודים... באתי להזדהות איתכם, אני איש מכירות אבל כששמעתי על מה שקרה הרגשתי שאני חייב לבוא ולהזדהות. באתי לעזור, לשקם ולהביע תמיכה שאנחנו אחים. יש לי חברים בחיפה וכולנו מצטערים על מה שקרה".

אחד מראשי הקהילה היהודית אמר במקום כי מדובר בטרגדיה מבחינת הקהילה היהודית. "ראיתי עשרות מצבות שנתלשו או נשברו במה שנראה כהתפרעות מכוונת", אמר. לדבריו, בקהילה היהודית מחכים לתוצאות החקירה כדי שייקבע באופן סופי האם מדובר שוב באירוע אנטישמי.

(צילום: מאיר ברנשטיין)

כזכור, יהודי ארה"ב חשים בגל אנטישמיות גואה, זהו בית העלמין השני שמחולל בתוך חודש. בפעם הקודמת היה זה בית הקברות היהודי "חסד של אמת" בסנט לואיס שבמיזורי שנפגע מוונדליזם חמור כאשר כ-200 מצבות ניזוקו ונשברו על ידי אלמונים במתקפה אנטישמית.

"אין מקום באמריקה לשנאה, דעות קדומות, מעשי אלימות או אנטישמיות", אמר סגן הנשיא מייק פנס, שאף לבש כפפות ונטל מגריפה וסייע בעבודות השיקום של בית הקברות.

פנס הוסיף ואמר: "אני חייב להגיד לכם שהאוכלוסייה במיזורי הם השראה לאומה והוכיחו שותפות בעזרה ובסיוע לקהילה היהודית". פנס הזכיר את הגינוי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאנטישמיות ולמקרי הפצת השנאה בתקופה האחרונה ברחבי ארה"ב.

בתוך כך מנסים מנהלי בית הקברות להסתייע במצלמות האבטחה על מנת לאתר את הפושעים שביצעו את מעשי הזוועה אולם עד כה לא הצליחו להשיג קצה חוט או רמז כלשהוא בבירור העניין.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", האירוע בו חולל בית העלמין היהודי, גרם לזעזוע רב בקרב יהדות ארה"ב החשה את עליית האנטישמיות על בשרה, כמו גם את כלל אזרחי המדינה הסולדים משנאת מיעוטים ומגילויי גזענות.

(צילום: מאיר ברנשטיין)
(צילום: מאיר ברנשטיין)
(צילום: מאיר ברנשטיין)
(צילום: מאיר ברנשטיין)
(צילום: מאיר ברנשטיין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר