גן עדן לתלמידים: בית ספר בלי שיעורי בית

הוושינגטון פוסט מדווח כי בית הספר Orchard בדרום ברלינגטון, ורמונט, הנהיג מדיניות חדשה המתנגדת לשיעורי בית לפני חצי שנה, ובכך הפך ללא ספק לגן עדן עלי אדמות עבור כל תלמיד רגיל שלא עונה על תכונותיו של 'יורם' המיתולוגי (חינוך)

(צילום: שאטרסטוק)

שיעורי בית הם האויב המושבע של כל ילד ממוצע, ושל כל הורה של כל ילד ממוצע שמוצא את עצמו שובר את הראש בניסיון נואש לפתור תרגילי הגיון של ילדים בני 10. אבל למזלם של חלק מתלמידי היסודי, הסיוט הזה הפך לנחלת העבר. הוושינגטון פוסט מדווח כי בית הספר Orchard בדרום ברלינגטון, ורמונט, הנהיג מדיניות חדשה המתנגדת לשיעורי בית לפני חצי שנה, ובכך הפך ללא ספק לגן עדן עלי אדמות עבור כל תלמיד רגיל שלא עונה על תכונותיו של 'יורם' המיתולוגי.

המנהל מארק טריפיליו סיפר לעיתון כי הוא והמורים הגו פה אחד את המדיניות לאחר שנוכחו לגלות כי ההבדלים בעומס שיעורי הבית בכיתות השונות לא השפיע על מידת ההצלחה שלהם. הפרמטר היחידי שנמצא כבעל יכולת לחולל קסמים, כלל שעות קריאה לאחר שעות הלימודים.

אז המדיניות החדשה קבעה כך: אין שיעורי בית, אבל התלמידים חויבו לקרוא "רק ספרים ראויים" כל לילה. אז מסתבר ששמחתם של ההורים על פטירתם מתפקיד המסייעים בשיעורי הבית הייתה מוקדמת מידי, וגם במדיניות החדש יועד להם תפקיד מרכזי; להקריא לילדיהם מתוך 'הספרים הראויים האלה' לפני השינה.

כמו כן, התלמידים חויבו להתנתק מידי יום מהמסכים המרצדים ולצאת החוצה לשחק, לאכול ארוחת ערב עם משפחותיהם, ולישון טוב בלילה. בית הספר מספק רשימת הצעות לספרים, אך אינו מחייב תדירות מסוימת לקריאה.

"הם רק ילדים. הם די צעירים והם נתונים בשגרה יומית צפופה למדי אז אנחנו פשוט לא מאמינים בהוספת מטלות נוספות. כמו כן, הרגשנו שאנו מדכאים את שאר התשוקות ותחומי העניין שלהם באמצעות שגרת למידה מעייפת", אמר טריפיליו, לפני 6 חודשים כשהסביר את המדיניות החדשה.

עכשיו, שישה חודשים מאוחר יותר, טריפיליו אומר שהתלמידים לא נפגעו כלל כתוצאה מכך, ולא נופלים בהישגיהם יותר מבעבר. יותר מכך, רוב ההורים תמכו המדיניות החדשה, וחלקם אף מעידים כי הילדים שלהם קוראים בכוחות עצמם יותר מבעבר.

גם לטענת חלק מההורים שדואגים כי ילדיהם לא יצליחו להתרגל בחזרה לשיעורי הבית בבית ספר התיכון, מציע טריפליו פתרון, שכולל הקצאת פרויקטים גדולים הדורשים מהילדים רכישת יכולת תכנון לטווח ארוך, כמו מצגות או ניסויים מדעיים.

"הבת שלנו היא תלמידת כיתה א', שבגילה שיעורי הבית הם יותר מטלה עבור ההורים מאשר לילדים," אומר רני פיליפ אחר ההורים. "במקום זאת, אנו מבלים זמן בקריאה". אותנו זה שכנע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר