האנטישמיות בפילדלפיה

10 אלף דולר פרס לחושף מחללי הקברים

הליגה נגד השמצה פרסמה כי מי שיביא לתפיסתם של הפורעים ששברו מאות מצבות בבית העלמין היהודי בפילדלפיה יקבל פרס של 10,000 דולר מקרן ויזל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בית הקברות המחולל בפילדלפיה (צילום: מאיר ברנשטיין)

הליגה נגד השמצה מציעה פרס כספי עבור מידע שיוביל לתפיסתם של מי שפגעו ביום ראשון בבית קברות יהודי בפילדלפיה. הכסף עבור הפרס נתרם על ידי קרן משפחת מיזל.

כזכור, יותר ממאה מצבות הופלו וניזוקו בבית העלמין מאונט כרמל, ברובע וויסינומינג. אחד מראשי הקהילה היהודית אמר במקום כי מדובר בטרגדיה מבחינת הקהילה היהודית. "ראיתי עשרות מצבות שנתלשו או נשברו במה שנראה כהתפרעות מכוונת", אמר. לדבריו, בקהילה היהודית מחכים לתוצאות החקירה כדי שייקבע באופן סופי האם מדובר שוב באירוע אנטישמי.

רק שבוע לפני התקרית האחרונה, הופלו וניזוקו יותר מ-150 מצבות בבית העלמין היהודי "חסד של אמת", בעיר סנט לואיס, במדינת מיזורי.

"אין מקום באמריקה לשנאה, דעות קדומות, מעשי אלימות או אנטישמיות", אמר סגן הנשיא מייק פנס, שאף לבש כפפות ונטל מגריפה וסייע בעבודות השיקום של בית הקברות במיזורי.

פנס הוסיף ואמר: "אני חייב להגיד לכם שהאוכלוסייה במיזורי הם השראה לאומה והוכיחו שותפות בעזרה ובסיוע לקהילה היהודית". פנס הזכיר את הגינוי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאנטישמיות ולמקרי הפצת השנאה בתקופה האחרונה ברחבי ארה"ב.

בתוך כך מנסים מנהלי בית הקברות להסתייע במצלמות האבטחה על מנת לאתר את הפושעים שביצעו את מעשי הזוועה אולם עד כה לא הצליחו להשיג קצה חוט או רמז כלשהוא בבירור העניין. הפעם נראה כי יהדות ארה"ב לא מעוניינת להסתמך רק על רשויות החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר