עדרות הורחקו

פינוי עפרה: שלושה בתים פונו, צעיר אחד נעצר

כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה ממשיכים בפינוי תשעת הבתים בעפרה, כהוראת בג"ץ. עד כה פונו שלושה בתים וצעיר אחד נעצר על תקיפת שוטרים. עשרות נערים הורחקו (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באדר תשע"ז | 28.02.17
הכוחות מתחילים לפנות את הבתים (צילום: מדברים תקשורת; תמונה: דוברות המשטרה)

כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה החלו הבוקר (שלישי) לבודד את תשעת הבתים בשכונת גבעת צבי בעפרה לקראת הפינוי שהחל לאחר השעה 9:00, זאת לאחר שביהמ"ש הכריע כי מדובר בבתים שנבנו על קרקע פלסטינית ולכן יש לפנותם.

במקביל, מאות בני נוער מתבצרים באחד מתשעת הבתים המיועדים לפינוי. הם עלו לגג הבית, העשוי מרעפים, והתיישבו עליו, תוך שהם קוראים לשוטרים לסרב פקודה. חלק מהנערים קראו לעבר השוטרים "עבריינים" ו"פושעים" ונרשמו מעט עימותים בין השוטרים לנערים.

עד כה נעצר צעיר אחד (בן 17.5) לאחר שתקף את השוטרים שהגיעו למקום. בדקות אלו הוא מובל לחקירה.

מהמשטרה נמסר סמוך לשעה 12 כי "נמשכת הפעילות להרחקתם של מאות צעירים וצעירות המתגודדים ומתבצרים בתשעת הבתים בישוב עופרה ובסמוך אליהם, עפ״י צו בית משפט. עד כה נעצר צעיר לאחר שתקף את השוטרים.
נכון לשעה זו פונו 3 מבנים, עשרות צעירים וצעירות הורחקו מהמקום, מרביתם ברצון. בתוך כך, נמשכים מאמצי ההידברות של הכוחות מול ההנהגה המקומית, המתיישבים ומאות הצעירים והצעירות.

אסתר ברוט, תושבת אחד הבתים המיועדים לפינוי אמרה כי "גם אם חשבתי שאהיה מוכנה לזה, אני ממש לא. זה רגע קשה. הלילה עבר בתחושות קשות עם מעט מאוד שעות שינה".

תושבי היישוב טוענים כי הכוחות עשו להם תרגיל לאחר שסוכם כי יהיה ניתן להיכנס לבתים עד השעה 8:00 ויתאפשר להוציא את הילדים לגנים אך בפועל הכוחות בודדו את הבתים כבר בשעה 5:30 בבוקר.

פנחס ולרשטיין, ראש מועצת בנימין לשעבר, אמר כי "כשלא עומדים בהסכמים, גם כאלה שבכתב, יהיה לנו מאוד קשה לשלוט על הנוער".

יצוין כי רוב המשפחות ארזו את חפציהן ולכולן יש מקום מגורים חלופי. במקביל, אנשי עפרה שידור מסרים רגועים לקראת הפינוי והודיעו כי לא יתבצרו ולא ישתמשו בברזלים. "מחאתנו תתבטא בכל בית בהתאם להנחיות המשפחה ובהתאם לבחירתם הלגיטימית להזמין פנימה את מי שירצו ולקבוע את סגנון המחאה".

מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני לפינוי תשעת המבנים ביישוב עופרה, נפרסו בשעה זו כוחות הביטחון במרחב היישוב על מנת להיערך לפינוי ולשמור על החוק והסדר במרחב. הפינוי יחל לאחר השעה 9:00".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר