גל השנאה בארה"ב

איומי הפצצות במרכזים היהודיים - "טרור פסיכולוגי"

הגזענות והאנטישמיות המתעוררות בארצות הברית לא עוצרות בחילול בתי קברות, ואתמול הן היכו - בפעם החמישית - עם איומים על פצצות שאף הובילו לפינוי גני ילדים ב-8 מדינות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הורים וילדים , מתפנים במהירות לאחר עוד התראת שווא (צילומסך: מתוך יוטיוב)

לפחות 17 מרכזים של הקהילה היהודית בארה"ב קיבלו אתמול התרעות ואיומים על פצצה שהוטמנו בתוכם, שמונה מהם אף פונו מיושביהם, כולל בית ספר בפלורידה. כמו בפעמים הקודמות, אף פצצה לא אותרה בסופו של גל הפאניקה.

הורים בקהילות יהודיות סיפרו לכלי התקשורת כי ילדיהם ממש חוששים לשוב לשגרה בעקבות איומים אלו, המתוארים על ידים כ"טרור פסיכולוגי".

שר המשפטים של ארה"ב ג'ף סשנס גינה הלילה באזני עיתונאים את האיומים נגד הקהילה היהודית בארצו, בשפה רפה משהו: "האיומים הללו לא מקובלים. זוהי פעילות רצינית והרסנית מאוד".

דיווח בכלי התקשורת המקומיים על גל האיומים

מדובר בגל האיומים החמישי במהלך החודשיים האחרונים, הפעם חוו אותו על בשרם מרכזים יהודיים במדינות אלבמה, פלורידה, פנסילבניה, דלאוור, מישיגן, ניו יורק, צפון קרוליינה, אינדיאנה וניו ג'רזי.

המרכזים הקהילתיים האלו כוללים גני ילדים, בתי ספר מרכזי יום לקשיש, בריכות, ומבנים המארחים חוגים של יהודים. לאחר ההתרעות מפונים המקומות הללו תוך דקות ספורות, עד שרשויות הביטחון מוודאות שאין פצצה במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר