"התאסף ראשי עם"

ועידת החינוך השנתית באלעד בשיתוף רבני הקהילות

הצלחה גדולה לוועידה שמתקיימת זו השנה השלישית על ידי ת"ת 'מאור ישראל'. הרב מרדכי מלכה: "אלעד חייבת להוות מקום תורה מרכזי חזק וזה יכול לקרות רק כאשר רוב התלמידים יישארו ללמוד בעיר" (חרדים, שיווקי)

ועידת החינוך השנתית באלעד בשיתוף רבני הקהילות (צילום: יחצ)

במוצ"ש האחרון התכנסו בתלמוד תורה 'מאור ישראל' באלעד לוועידת החינוך השנתית ששולבה בסעודת מלווה דמלכא, זו השנה השלישית ברציפות, עשרים מרבני הקהילות, במטרה לשמוע ולהשמיע את דבר החינוך בדרכי אבותינו בעידן היומי.

מצד הנהלת התלמוד תורה הופיעו המנהל החינוכי הרב שלום פרץ, סגנו הרב אי"ש מזרחי, מפקח התלמוד תורה הרב יצחק סויסה ויועץ התלמוד תורה הרב ברוך שיף.

מנהל הת"ת הרב שלום פרץ הציג בראשי פרקים את מטרת הכינוס החשוב. בראשית דבריו ציין את גודל החשיבות של "התאסף ראשי עם", זו הפעם השלישית ברציפות שוועידת החינוך מתכנסת תחת קורת גג הת"ת, וועד חכמים זה מסמל מצד אחד את האימון הרב לה רוחשים רבני הקהילות לת"ת ומצד שני הת"ת לרבני הקהילות, בפרט בחשיבות הבעת הדברים ובישומם.

הרבנים דנו על החשיבות העצומה שיש בשיתוף בין מנהלי התתי"ם לבין רבני הקהילות. יש דברים שרבני הקהילה יכולים לשתף את הת"ת כגון במידע על המשפחה, לפעמים יש קשיים משפחתיים או כלכליים שרב הקהילה מודע לכך, ואילו הנהלת הת"ת אינה מודעת לכך ולהפך, לפעמים עדכון בבעיה זה כבר חצי מהפתרון, כך שמנהל הת"ת ורב הקהילה יושבים על המדוכה יחדיו ופותרים את הבעיה לטובת כל הצדדים.

במהלך הערב נדונו שאלות חינוכיות רבות משקל כמו מי אמור לכוון את התלמיד לאיזה ישיבה קטנה ללכת, האם חייבים ללמוד בישיבה בעיר או שמא לקיים את "הוי גולה למקום תורה".

בסיום הערב הודו רבני הקהילות לאכסניה החשובה הנקראת ת"ת "מאור ישראל" ולעומד בראשה הרב פרץ, על תושייתו והיוזמה הנפלאה ועל הזכות שנפלה בחלקו לאגד את כל רבני הקהילות מידי שנה תחת הכינוס "ועידת חינוך".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר