סערה פוליטית

ב-16:00: מבקר המדינה יפרסם את הדו"ח על צוק איתן

בשעה 16:00 אחר-הצהריים יפרסם מבקר המדינה יוסף שפירא את הדו"ח על מבצע 'צוק איתן' שעוסק באיום המנהרות ובקבלת ההחלטות בקבינט המדיני-ביטחוני (פוליטי)

מבקר המדינה יוסף שפירא (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בשעה 16:00 אחר-הצהריים (שלישי) יפרסם מבקר המדינה יוסף שפירא את הדו"ח שלו על מבצע 'צוק איתן' - שנתיים וחצי לאחר סיומו, שעוסק באיום המנהרות ובקבלת ההחלטות בקבינט המדיני-ביטחוני.

הדו"ח, כצפוי, מעורר סערה במערכת הפוליטית וגורר חילופי האשמות בין חברי הקבינט, שרים ושרים לשעבר, כמו גם בין גורמים בצבא, על האשמים בתפקוד הלקוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אתמול את מבקר המדינה ואמר בישיבת סיעת הליכוד: "בניגוד לדו"ח המבקר - אני מגבה את ראשי צה"ל, השב"כ ומערכת הביטחון".

"הלקחים החשובים באמת לא נמצאים בדו"ח המבקר ואנחנו מיישמים אותם בלי הכרזות ובלי הצהרות לתקשורת. אנחנו מיישמים אותם ביסודיות, בהתמדה ובשקט", הוסיף ראש הממשלה.

במוצאי שבת, התייחס שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון לדו"ח הצפוי, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בשבוע הקרוב תשמעו הרבה מאוד על צוק איתן. מי שעשו אז פוליטיקה בקבינט, בזמן המלחמה, באופן חסר תקדים, ימשיכו לעשות זאת גם השבוע. הם יגידו לכם שהם לא ידעו, שלא אמרו להם, שלא דיווחו להם. והשקר הגדול מכולם? שלא היינו ערוכים ושהפסדנו. זה קשקוש. יש מי שמדליף ויש מי שנלחם".

בחודש שעבר, התייחס יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט לדו"ח ואמר כי "מדו"ח מבקר המדינה עולה תמונה ברורה: הקיבעון המחשבתי של קברניטי המדינה הוא שורש הכשלים. צריך לומר ביושר - קונספציית הקיבעון הביטחוני קרסה, ואנחנו צריכים לעבור לתפיסת ביטחון חדשה. לא עוד קיבעון ודשדוש, אלא ניצחון. ניצחון ברור ומוחלט. ניצחון שאינו מצריך הסברים ותירוצים. ניצחון שאינו מצריך יחסי ציבור, אלא שמדבר בעד עצמו, ללא מילים".

הרמטכ"ל בזמן המבצע רב-אלוף במילואים בני גנץ התייחס באירוע סגור בסוף השבוע לדו"ח ואמר כי הוא "לא מקבל את מה שנכתב שם". גנץ אמר כי "אי אפשר להפעיל מערכות ולנצח מלחמות בלי מודיעין. בצוק איתן היה מודיעין משובח, מעולה, מונגש, לא תמיד מושלם. אני מוכן ללכת למערכה הבאה עם מודיעין כמו שהיה לנו במערכה הקודמת".

אלוף פיקוד דרום לשעבר, השר ואלוף במיל' יואב גלנט, האשים כי "הלוחמים בצוק איתן פעלו בגבורה. גנץ ויעלון נכשלו. רשלנות וזלזול בהתכוננות. הססנות בהפעלת הכוח. כעת הם מסתתרים מתחת לסינר של הקבינט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר