מיזם חדשני

כך תסייעו ל-Waze להפחית את דריסות בעלי החיים

תופעת דריסות בעלי החיים על ידי רכבים בישראל, הפוגעת כיום באלפים מדי שנה, עלולה לאיים על תפוצתן של חיות הבר. Waze תשיק בשבוע הבא מיזם שיניע אתכם לפעולה (דיגיטל)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגע לפני הזינוק לכביש. אילוסטרציה (צילום: עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע)

אפליקציית Waze תשיק בימים הקרובים שיתוף פעולה ייחודי עם החברה להגנת הטבע, במסגרתו ימופו הכבישים המסוכנים לבעלי החיים ויתפרסם 'אטלס הכבישים האדומים' לחיות הבר.

לקראת היום הבינלאומי של האו"ם לחיות הבר, שיצוין ביום שישי הקרוב, נערך בחודשים האחרונים פיילוט למיזם המקורי, בו יתבקשו הנוסעים והנהגים לדווח באפליקציה על חיות בר דרוסות מחוץ לשטח העירוני, כדי למפות את הכבישים המסוכנים לבעלי החיים ולפעול להסדרת מעברים בטוחים לחיות הבר, וכך למנוע את הפגיעה בהם.

תחת אופציית "דיווח" - "סכנה" - "על הכביש/בשולי הכביש" - "בעל חיים", יתקבלו באפליקציה הדיווחים, בעזרתם תמפה החברה את הכבישים המסוכנים. במקביל, ינסו אנשי החברה להגנת הטבע להבין לעומק, בעזרת תצפיות ומצלמות מעקב, אילו בעלי חיים נדרסים, מהם הגורמים לכך ומה ניתן לעשות כדי להפחית את מספר הנדרסים בישראל שעומד כיום על אלפים מדי שנה.

התוספת החדשה באפליקציית הניווט

תופעת דריסות בעלי החיים עלולה לאיים על תפוצתן של חיות בר שחלקן נמצאות בסכנת הכחדה, וברשות הטבע והגנים מנסים בשנים האחרונות להתמודד עם התופעה הגוברת באמצעות דרישות מוועדות התכנון להתנות מעברי חצייה בטוחים לחיות בר בכבישים עתידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר