הספד מרגש על "קודש הקודשים"

עודד מנשה ספד לרב אדלשטיין: "קיבל באהבה כל אחד"

השחקן עודד מנשה הגיע לנחם את בניו של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל וספד לרב כשהוא מתאר את הקשר ההדוק שהיה לו ולרעייתו עדן הראל עם "קודש הקודשים" • ההספד המלא (ציצית)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההספד של עודד מנשה (צילום: באדיבות המצלם)

אלפים ורבבות עמך בית ישראל בראשות אדמו"רים, ראשי ישיבות, דיינים ואישי ציבור מגיעים בימים אלו אל הבית ברחוב נעמי 4 ברמת השרון על מנת לנחם את בניו של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל, רבה של העיר שהיה אוהבן של ישראל.

לצד דברי הניחומים של המנהיגים הרוחניים כמו גם אנשים פשוטים הרי שמתברר כי דמותו המיוחדת של הגר"י אדלשטיין ידעה לדבר אל כל יהודי ויהודי בשפתו וגם כאלו שהיו רחוקים בעבר מחיי תורה ומצוות התקרבו בזכותו ומגיעים לספר על כך לבני המשפחה.

אחד מהם הוא השחקן עודד מנשה שהגיע הבוקר (שלישי) וספד לרב כשהוא מתאר את הקשר ההדוק שהיה לו ורעייתו השחקנית עדן הראל עם כבוד הרב אותו הוא מגדיר "קודש הקודשים".

מנשה התמקד בניסים ובמופתים שהיו מנת חלקם של כל המסתופפים בצילו של הרב אולם הרחיב גם על המידות הנאצלות.

"כיכר השבת" מגיש תיעוד של דבריו המרגשים היוצאים מן הלב:

"היו מחכים כל יום לתפילה הזאת. האמיתות שלו איך שהיה מניח את התפילין אחרי זה, איך אחרי התפילה כשכבר היינו גמורים, היו עומדים תור של אלפי אנשים לשאול שאלה, והוא עונה להם אחד אחד ומסביר להם ובמקביל מסדר את התפילין לתיק שלו בסבלנות, שהייתי אומר איך הוא יכול לעשות את זה, אני כבר הייתי נותן להם לא יודע מה, אבל הוא אחד אחד שעומדים בתור, והוא עונה להם בשקט ושלווה.

"אז אני אומר: הסגולות מעולה, ניסים מעולה, אבל אני אומר אני דווקא מסתכל על המידות שלו. על הבנאדם הזה שהיה לו סבלנות והוא קיבל באהבה כל אחד בלי יוצא מן הכלל והוא היה רב של כולם. לא רב של מגזר כזה או אחר, לא רב של אנשים כאלו או אחרים אלא רב של כל עם ישראל. כל פגישה איתו היתה פגישה עם קודש הקודשים.

"כל מפגש וכל נגיעה הרגשנו את הקדושה. הרגשנו בצדק שהתיימתנו כי במידה מסויימת למרות שאני לא הבן שלו אין לי עכשיו אבא לבוא ולדבר איתו על דברים שהפריעו לי ואין לי מישהו שיפתור לי את אותם ספקות שהיו לי והיו לי לא מעט בעברי, ואני מתפלל שאני אמצא את הדרך החדשה, בימים הקרובים, למצוא משהו או מישהו שייקח אפילו כמה אחוזים מהמקום הגדול שהוא תפס בחיי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר