הראיון המלא • האזינו

דרעי מזהיר את מנהלי הסמינרים: "הסנקציות יהיו קשות"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, מזהיר את מנהלי הסמינרים מאי קיום התקנות החדשות ומתריע מפני סנקציות קשות. דרעי מביע חשש ש'הבית היהודי' ילכו שוב עם 'יש עתיד' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס הבוקר (שלישי) לתקנות החדשות של משרד החינוך, תקנות למנהלי הסמינרים שדרכן מקווים לצמצם את תופעת אפליית הבנות הספרדיות מידי פתיחת שנת הלימודים והבהיר כי הסנקציות שיוטלו יהיו קשות.

בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'מהדורת הבוקר' ברדיו 'קול חי' אמר דרעי: "אלו הנחיות ונהלים ומי שקרא אותם לפרטי פרטים, ראה שמעולם לא היה תהליך כל כך מסודר. אפשר לומר שכל הנהלים נכתבו מדמעות של אנשים".

תקנות הסמינרים • עוד בנושא:

לדבריו: "להליך שהיה מול הסמינרים, הרשויות ומשרד החינוך, כל הלקחים הופקו והכותרת היא שבנות שמסיימות יסודי ויוצאות לחופש הן וההורים שלהם ידעו לאן הן הולכים בתחילת השנה הבאה. המצב היום זה שלפעמים גם עד חנוכה הם אינן יודעות וגם עצם זה שמסיימים את זה מתישהו, זה בזכות הנציגים שעובדים קשה. עכשיו הנהלים החדשים זה שעד ה-30 ביוני כולן משובצות. אנחנו מקווים שהסמינרים לא יעשו דבר כזה, שלא יקבלו עד התאריך הזה, כי הסנקציות יהיו קשות".

יו"ר ש"ס הוסיף: "עד לפני שבוע לא היה נוהל כזה. הסנקציה הגדולה שעכשיו התחדשה היא שהכסף לא יוחזר לסמינרים. לצערנו, עד עתה, שהסיבה נעלמה, כלומר אם ההורים נשברו והלכו לסמינר אחר או שהסמינר קיבל את הילדה לבסוף, המוסד קיבל את הכסף. מעתה, הם לא יקבלו את הכסף בדיעבד. חודש היה סנקציה? הכסף לא יחזור. הוצאנו הנחיות ברורות ביותר. הכספים האלה לא שלהם".

דרעי התייחס לחוק הרישום אזורי שדרש בתחילה ואמר: "זה לא היה פשוט וכולם יודעים את דעתי שאני רוצה רישום איזורי ואני גם עכשיו חושב שטובת הילדות זה רישום איזורי. אבל בשביל זה צריך שינוי חקיקה ובשביל זה צריך 61 אצבעות. המחנה הציוני ויש עתיד, לא שותפים שלי. יהדות התורה לא מסכימים להליך הזה אז בנט אומר 'אני מסכים אתך שרישום אזורי טוב אבל לא נלך נגד השותפים שלי' ואז אני נותר אל מול שתי אפשרויות. האחת, לשבור את הכלים ואז נמצא עוד פעם את יש עתיד מקימים ממשלה ויכול להיות שהבית היהודי ילך אתם ביחד ואנחנו נהיה בחוץ ומי שזוכר בשנתיים שהיינו בחוץ איך מוסדות החינוך כמעט וחוסלו".

"אני הגעתי לחשיבה שנעשה במקסימום שאפשר ומתחנו את הקו ושותפינו יודעים ופרוש יודע שאם הם ינסו לקלקל את התקנות הללו, פה אני אשבור את הכלים", מאיים דרעי בפירוק הקואליציה.

לדבריו: "יש מצוקה נוראה בעיקר בירושלים של כיתות. בלי עין הרע הציבור גדל והבניה כמעט 0 כשאני מכריח מנהלי סמינרים בדמעות ותחנונים והם מראים שיש 50 ויותר בנות בכיתה. אנחנו בונים תכנית שתעזור להרחבת כיתות. אם חלילה וחס אחרי כל המאמצים שעשינו ונעשה לא יקבלו את הבנות אני לא רוצה לומר מה נעשה. אני אומר לך בחודש אלול סמינרים שלא ישמעו לנהלים לא יוכלו לפתוח את הסמינרים כי בלי כסף הם לא יוכלו לפעול וזה בלי להזכיר את ההליכים המשפטיים. אנחנו לא קופת גמ"ח שמחזיקים להם ומחזירים את הכסף. הכסף לא יגיע אליהם".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר