פינוי 9 הבתים

עפרה: 8 בתים פונו, 5 שוטרים נפצעו קל, 2 נעצרו

המשטרה החלה בשעות הבוקר את פינוי הבתים ביישוב עפרה על פי צו בית המשפט. 1,500 שוטרים פועלים לפנות את מאות הצעירים שמתבצרים, 5 שוטרים נפצעו באורח קל (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באדר תשע"ז | 28.02.17
צילום מהרחפן המשטרתי (צילום: דוברות המשטרה)

פינוי תשעת הבתים בעופרה: המשטרה ממשיכה בפעילותה להרחקת מאות צעירים המתגודדים ומתבצרים בבתים ובסמוך להם בסיוע 1,500 שוטרים. נכון לשעה זו פונו שמונה מתוך תשעת הבתים שאמורים להיות מפונים בצו בית המשפט.

מתחילת הפינוי נפצעו חמישה שוטרים באורח קל (שניים מנשיכות, אחד מחבלת ראש, אחד מחבלה בחזהו ואחד נוסף בפרק כף ידו). הם נלקחו לקבלת טיפול רפואי. שניים פונו לבית חולים הדסה הר הצופים וחלקם כבר חזרו לפעילות לאחר טיפול בשטח.

עשרות צעירים הורחקו מהמקום ושניים נעצרו, אחד מהם בחשד שתקף שוטרים.

הפינוי במבט מהאוויר (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, נמשכים מאמצי ההידברות של הכוחות מול ההנהגה המקומית והמתיישבים. מהמשטרה נמסר כי "השוטרים ימשיכו בביצוע המשימה באיפוק וברגישות. עם זאת, לא נאפשר התפרעויות אלימות ותקיפות שוטרים".

תושבי היישוב טוענים כי הכוחות עשו להם תרגיל לאחר שסוכם כי יהיה ניתן להיכנס לבתים עד השעה 8:00 ויתאפשר להוציא את הילדים לגנים, אך בפועל הכוחות בודדו את הבתים כבר בשעה 5:30 בבוקר.

פנחס ולרשטיין, ראש מועצת בנימין לשעבר, אמר כי "כשלא עומדים בהסכמים, גם כאלה שבכתב, יהיה לנו מאוד קשה לשלוט על הנוער".

יצוין כי רוב המשפחות ארזו את חפציהן ולכולן יש מקום מגורים חלופי. במקביל, אנשי עפרה שידור מסרים רגועים לקראת הפינוי והודיעו כי לא יתבצרו ולא ישתמשו בברזלים. "מחאתנו תתבטא בכל בית בהתאם להנחיות המשפחה ובהתאם לבחירתם הלגיטימית להזמין פנימה את מי שירצו ולקבוע את סגנון המחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר