תגובה למתקפה

מבקר המדינה לנתניהו: "תתמקדו בהפקת לקחים"

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שיגר בצעד חריג תגובה למתקפה נגדו מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הם "נתונים במתקפות וניסיונות לדה-לגיטימציה" (חדשות)

שפירא ונתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שיגר בצהריים (שלישי) בצעד חריג תגובה למתקפה נגדו מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אמש, אמר ראש הממשלה כי "בניגוד לדו"ח המבקר - אני מגבה את ראשי צה"ל, השב"כ ומערכת הביטחון - ששמרו ושומרים על אזרחי מדינת ישראל".

בתגובה, אומר מבקר המדינה כי "מוסד מבקר המדינה ומבקר המדינה עצמו נתונים בתקופה האחרונה במתקפות וניסיונות לדה-לגיטימציה, בעיקר מצד המערכת הפוליטית, שנועדו כנראה להרתיע את מוסד המבקר ולפגוע במעמדו כפי שהוגדר בחוק יסוד".

"חיוני ביותר שהדרג המדיני וכן גורמים נוספים במערכת הפוליטית, כמו גם צה"ל והמערכת הביטחונית, יתמקדו בלימוד הדו"ח ובהפקת לקחים ממנו ולא בהשמצות", מוסיף המבקר, "זאת כדי לשפר את תהליכי העבודה בכל הרמות, במטרה להיערך טוב יותר לאיומים קיימים ומתפתחים ולמערכה צבאית שעלולה לפרוץ, אף ללא התראה מוקדמת".

המבקר מוסיף ואומר כי "בניגוד לדברי ראש הממשלה, במבוא לדו"ח נכתבו הדברים הבאים: 'עוז רוחם, תושייתם ויוזמתם של המפקדים והחיילים אפשרו לצה"ל להילחם במרחב רווי המנהרות ברצועת עזה, לחתור למילוי משימתם, לטפל כמיטב יכולתם במנהרות ולהגיע להישגים שהושגו במבצע זה'".

"הדו"ח חושף ליקויים מהותיים בהתנהלות הקבינט המדיני ביטחוני, שהעומד בראשו הוא ראש הממשלה וכן חושף ליקויים משמעותיים בהתמודדות של צה"ל עם איום המנהרות-במישור המודיעיני בבניית הכוח והפעלתו ובמישור הטכנולוגי. גם המבוקרים יודעים היטב, כי הביקורת נעשתה בהתאם לחוק, על ידי צוותי ביקורת מיומנים ומקצועיים - באמינות, ביסודיות וללא כל משוא פנים", לשון הודעת המבקר.

ראש הממשלה התייחס אתמול בישיבת סיעת הליכוד לדו"ח המבקר ואמר כי "בניגוד לדו"ח המבקר - אני מגבה את ראשי צה"ל, השב"כ ומערכת הביטחון - ששמרו ושומרים על אזרחי מדינת ישראל. הלוחמים והמפקדים שלנו נלחמו בחירוף נפש ועם ישראל גאה בהם". לדבריו, "הלקחים החשובים באמת לא נמצאים בדו"ח המבקר ואנחנו מיישמים אותם בלי הכרזות ובלי הצהרות לתקשורת. אנחנו מיישמים אותם ביסודיות, בהתמדה ובשקט.

"כשנכנסים לקבינט צריך להשאיר בחוץ את הטלפון הסלולרי, הפוליטיקה הקטנה והאינטרסים האישיים. אף קבינט בתולדות המדינה לא עודכן יותר.

היכינו את החמאס במכה הקשה ביותר שספג בתולדותיו. חיסלנו כאלף מחבלים, את בכירי מפקדיו, הפלנו את מגדלי הטרור. אני מגבה את ראשי צה"ל, שב"כ ומערכת הביטחון, ששמרו ושומרים על אזרחי מדינת ישראל. הלוחמים שלנו לחמו בחירוף נפש ועם ישראל גאה בהם. הלקחים החשובים באמת לא נמצאים בדוח המבקר, ואנחנו מיישמים אותם בלי הכרזות לתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר