בהלת שווא

אזעקת צבע אדום נשמעה בישובים בעוטף עזה

זמן לא רב לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה על ההתנהלות הישראלית השערורייתית מול עזה טרום 'צוק איתן', נשמעה התראת צבע אדום בכמה ישובים בדרום - שהתבררה כהתראת שווא (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בישובים כפר עזה, נחל עוז, סעד ועלומים שבמועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, נשמעה לפני זמן קצר התראת צבע אדום.

כוחות הביטחון פתחו בסריקות באזור כדי לאתר שרידים מנפילת טיל, מדיווחים ראשוניים נראה היה כי מדובר על נפילה בשטח פתוח, אך לאחר מכן התברר כי זו אזעקת שווא.

כרגיל, עם הישמע האזעקה נכנסו התושבים לאזורים המוגנים, אף שהם לא הונחו כעת לשנות את שגרת החיים מעבר למקובל במקרים שכאלו.

כזכור, אתמול תקף חיל האוויר יעדים ברחבי רצועת עזה בתגובה לירי רקטה שבוצע שלשום בלילה לעבר ישראל. הפלסטינים דיווחו כי בוצעו 15 תקיפות שהתמקדו במטרות ובמבנים המשמשים את חמאס, וכי כמה מאנשי כוחות הביטחון של הארגון נפצעו בתקיפה זו.

דובר חמאס הגיב לתקיפה אתמול ואמר: "לא נסכים למשוואה החדשה שיוצרת ישראל. ישראל אחראית להסלמה והמשך התקיפות לא מקובל ולא יתאפשר - יהיה המחיר אשר יהיה".

דובר צה"ל פרסם תחילה את ההודעה הבאה: "דיווח ראשוני: לפני זמן קצר הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה אזורית שער הנגב. פרטים בבדיקה", ולאחר מכן הודיע: "האזעקות שנשמעו מוקדם יותר בכמה יישובים בעוטף עזה היו אזעקות שווא".

כשעתיים לפני שנשמעה ההתראה פורסם כזכור דו"ח מבקר המדינה שחשף את הכשלים של צה"ל והמערכת המדינית בכל הקשור למוכנות הראויה - שלא היתה - מול היערכות החמאס טרום מבצע 'צוק איתן' לפני כשנתיים וחצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר