30 יום בכלא וקנס כספי על התרסקות רחפן

מפעיל רחפן מסיאטל נשלח ל-30 יום בכלא וקנס של 500 דולר בגלל שהרחפן שהפעיל במסגרת עבודתו התרסק על קהל והביא לאיבוד הכרתה של אישה (חדשות הטכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הרחפנים וחדירתם לעולמנו מעלים סוגיות משפטיות מרתקות בנושא האחריות עליהם והמקרים בהם נגרם נזק כתוצאה מהשימוש בהם.

רחפן שהוטס ורוסק אל תוך קבוצת אנשים בעת שהיו בצעדה בשנת 2015 בארצות-הברית הביא על פי הדיווח ב-ynet על מפעילו פול סקינר בן ה-38, עונש של 30 יום בכלא וקנס של 500 דולרים.

סקינר הוא בעלים של עסק לצילום העושה שימוש גם ברחפנים לצרכים עסקיים. תאונת הרחפן שאותו הטיס, הובילה לכך שאחת הנשים ששהו במקום וספגו את הפגיעה - איבדה את הכרתה לזמן קצר.

סקינר נמצא אשם בסיכון שלום הציבור על ידי השופט ווילי גרגורי, מבית המשפט בסיאטל. גרגורי ציין בפסיקתו כי אמנם מדובר בתאונה בלתי מכוונת, אולם חש כי יש מקום לגזור עונש על סקינר, מאחר והוא "עסק בפעילות שסיכנה אחרים ועשויה הייתה להוביל לפציעתם".

זו לא הפעם הראשונה שבה הטסת רחפנים גוררת מעצרים וקנסות בארצות-הברית בשנים האחרונות, אבל זו ככל הנראה הפעם הראשונה שבה נגזר על מטיס הרחפן עונש מאסר בפועל. העובדה שמדובר בתקדים קשורה בין היתר בעובדה שמערכת המשפט לא מכילה הרבה מאוד חוקים שנוגעים להטסת רחפנים, אבל עובדה זו משתנה במהירות.

מחוקקים בוושינגטון עומלים בימים אלו על רגולציות חדשות שנוגעות להטסת רחפנים, זאת בזמן שאנשי תעשיית הרחפנים ההולכת וגדלה מתנגדים למהלכי חקיקה מהסוג הזה. לטענתם, חקיקה מקומית הנוגעת ישירות לרחפנים תיצור כאוס, ותייצר חפיפה בלתי הכרחית באזורים שונים של ארצות-הברית, ומוטב להסתפק בחקיקה הקיימת תחת מנהלת התעופה הפדרלית.

גם בישראל נושא זה נתון עדיין בשטח האפור כאשר כוחות הביטחון והמשטרה מודעים ליכולת ההולכת וגוברת לעשות שימוש ברחפנים "תמימים" לצורך טרור או פעילות פלילית כמו גם הפעלה חסרת אחריות בידי ילדים בצורה שיכולה להביא לפגיעה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר