מלזיה

כתב אישום הוגש נגד רוצחות אחיו של הרודן

השלטונות במלזיה הגישו כתב אישום נגד שתי הרוצחות שהתיזו גז עצבים קטלני על אחיו למחצה של הדיקטטור הצפון קוריאני. לטענתן, חשבו שהן משתתפות במתיחה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האח שחוסל (צילום מסך: מסוכנות הידיעות יונהאפ)

הרשויות במלזיה הגישו הלילה (רביעי) כתב אישום נגד שתי צעירות מאינדונזיה ווייטנאם בגין רציחתו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און.

על פי כתב האישום, סיטי עיישה, צעירה בת 25 ואם לילד מג'קרטה בירת אינדונזיה, ודואן תהי הואונג, בת 28 מכפר בווייטנאם, היו ב-13 בפברואר בשדה התעופה בקואלה לומפור בירת מלזיה, יחד עם ארבעה אנשים נוספים שטרם נתפסו, במטרה להרוג את אחיו של הרודן מצפון קוריאה.

המשטרה המלזית הביאה את השתיים לאולם הדיונים כשהן לבושות במגן חסין כדורים, אך לא נרשמו תקריות או הערות בזמן הגשת כתבי האישום. הדיון הבא במשפט ייערך ב-13 באפריל.

דיפלומטים שביקרו את עיישה והואונג במעצר סיפרו כי השתיים טוענות שלא ידעו שהן היו חלק קטן מההתנקשות, שלפי גורמים בארה"ב ובדרום קוריאה אורגנה על ידי סוכנים צפון קוריאנים.

קים ג'ונג נאם, שמתח לא פעם ביקורת על משטרו של אחיו למחצה, מת לאחר ששתי הנשים מרחו לכאורה גז עצבים קטלני מסוג VX על פניו. מדובר בחומר שמוגדר על ידי האו"ם כנשק מסוכן להשמדה המונית.

השתיים נעצרו ימים ספורים אחרי הרצח בעקבות צילומים שנקלטו במצלמות האבטחה של שדה התעופה. הן סיפרו לדיפלומטים שביקרו אותן כי חשבו שהן משתתפות בשעשועון טלוויזיה. לפי הטענות הן חשבו כי מדובר במתיחה בלבד וכי החומר שהן מתיזות עליו הוא סוג של בושם.

מפקד משטרת מלזיה נשאל לאחר מכן על האפשרות שהנשים שהשתתפו בחיסול אכן שוכנעו שהן משתתפות במתיחה - ובעצם נוצלו. הוא השיב: "אני חושב שיש תיעוד מצולם... אתם יכולים לשפוט לפי התיעוד".

בשבוע שעבר נחשף כי מילותיו האחרונות של קים ג'ונג נאם היו: "כואב מאוד, כואב מאוד, התיזו עליי נוזל". הוא אמר זאת לאנשי צוות בנמל התעופה, שאליהם פנה אחרי ההתקפה. הוא הגיע למרכז המידע של נמל התעופה ועל פניו הבעת פנים המעידה על כאב, ואז איבד את הכרתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר