הותר לפרסום

נעצר ישראלי שהתאסלם והצטרף לדאע"ש

ולנטין מזלבסקי התאסלם, התחתן, קנה כרטיס טיסה לכיוון אחד במטרה להצטרף ללחימה של כוחות דאע"ש ונעצר בחודש שעבר. הבוקר הוגש נגדו כתב אישום חמור (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ולנטין מזלבסקי, המתאסלם, בבית המשפט (צילום: מתוך ynet, דוברות המשטרה)

לפני כארבעה שבועות עצרו כוחות הביטחון את ולנטין מזלבסקי בן ה-39, תושב הכפר שיבלי, לאחר חקירה משותפת של השב"כ וימ"ר משטרת ישראל (מחוז צפון) בחשד שיצר קשר עם מספר פעילי דאע"ש, והבוקר (רביעי) הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט בנצרת.

מעובדות כתב האישום עולה, כי במשך מספר חודשים טרם מעצרו גילה הנאשם עניין הולך וגובר בדאע"ש. הוא נהג לצפות תכופות בסרטונים, שירים ודרשות של הארגון הרצחני, וכן לשמור ברשותו תכנים הקשורים לדאע"ש.

מזלבסקי הצטרף לקבוצות שונות ברשתות החברתיות באמצעותן עמד בקשר עם פעילי ותומכי דאע"ש בישראל ובעולם. בין היתר, עמד הנאשם בקשר עם שיח אסד אלתווחיד המכונה "אבו חודייפה" אשר לחם בשורות הארגון בסוריה.

כבר בחודש יולי 2016 זומן הנאשם לתחקור בטחוני במהלכו הובהר לו כי ארגון 'המדינה האסלאמית' הוא בלתי חוקי והוא הונחה להימנע מפעילות ביטחונית. חרף האזהרה, בחודש אוקטובר 2016 או בסמוך לכך, גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה להסתנן לסוריה ולהתגייס לשורות הארגון.

על רקע החלטתו זו, קיים מזלבסקי קשר, באמצעות אפקליקציית "זילו", עם אדם המכונה "אבו עבדאללה" שפרסם כי בכוונתו להתגייס לארגון ולהילחם בשורותיו. הנאשם ואבו עבדאללה קבעו להיפגש בסוריה, להתגייס שם לארגון ולחבור לאבו חודייפה. תוכנית השניים לא יצאה לפועל עקב ניתוק הקשר ע"י "אבו עבדאללה".

ולנטין מזלבסקי, טרום ההתאסלמות (צילום: דוברות המשטרה)

מזלבסקי לא זנח את תוכניותיו להצטרף לשורות הארגון, ובאמצעות אפליקציית "זילו" יצר קשר עם פעיל נוסף שהזדהה כאבו רכאן, פעיל דאע"ש הלוחם בסיני. גם ניסיונותיו להצטרף לכוחות בסיני לא צלחו עקב ריבוי לוחמים בגזרה.

בחודש ינואר 2017 או בסמוך לכך, פרסם הנאשם באפליקציית "טלגרם" באמצעות הטלפון הנייד, בקבוצה בשם "ח'ליפאת" עליה נמנים תומכי ופעילי דאע"ש ממוצא רוסי, כי בכוונתו להצטרף לשורות הארגון. בעקבות הפרסום נוצר קשר בין הנאשם לבין פעיל דאע"ש המכונה "ע"א רחמאן", שהנחה אותו להגיע לטורקיה ולעדכן אותו עם הגיעו לשם על מנת שהוא יסייע לו לעבור לסוריה ויצייד אותו באישור שיאפשר גיוסו לארגון ("תזכיה").

בהמשך לקשר זה, רכש מזלבסקי במשרד נסיעות בדבוריה בצפון, כרטיס טיסה לכיוון אחד לטורקיה, והצטייד בסכום של 1000 דולר. הוא לא שיתף את מקורביו אודות כוונתו לצאת את הארץ.

בחקירתו הודה הנאשם כי אכן תכנן לצאת לטורקיה בכדי להצטרף לכוחות דאע"ש בסוריה, אולם רק בכדי "לממש את המצווה המוטלת על כל מוסלמי אמיתי לחיות תחת המדינה האסלאמית" ולהתחזק באמונתו האסלאמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר