אושר בוועדת השרים

בשורה להורים: חופשת הלידה תוארך בשבוע

מחאה של אמהות למען הארכת חופשת הלידה רושמת הישג, עם אישורו של חוק המאריך אותה מעט. כשזה יאושר סופית בכנסת, יכנס החוק לתוקף כבר ב-2017. וישנן עוד הטבות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בעקבות ההסכמות שהושגו בין האוצר לבין מובילות מחאת האמהות, אישרה היום (רביעי) ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק לפיה תוארך בשבוע חופשת הלידה להורים. במקביל, צוות שהוקם במשרד האוצר בנושא יבחן במהלך חצי השנה הקרובה אופציה להארכה נוספת.

לאחר שהחוק יאושר סופית בכנסת, כבר במהלך 2017 תעמוד חופשת הלידה על 15 שבועות. ההצעה כוללת הקלות נוספות ליולדות: אמהות שיבחרו להאריך את חופשת הלידה למשך חצי שנה עדיין יוכלו ליהנות מהנחה במעונות היום עבור ילדיהם הנמצאים בהם - בשונה מהמצב הנוכחי בו אמהות מוגדרות כלא עובדות לאחר 14 שבועות חופשה וההנחה נשללת מהן.

זאת ועוד, הזמן המינימלי למימוש חופשת לידה לאבות יירד משלושה שבועות לשבוע בלבד, מה שיאפשר לרבים יותר מהם לנצל את ההזדמנות להשתתף בה.

שר האוצר כחלון ויוזמת ההצעה ח"כ עזריה הגיבו בסיפוק על אישור החוק בוועדת השרים: "אנחנו ממשיכים במאבק על שיפור רמת החיים של ההורים והאזרח העובד בישראל. הארכת החופשה היא צעד מבורך ובשורה עבור כל האמהות והאבות. נמשיך במאבק ביוקר המחייה, בצמצום הפערים החברתיים ובפעולות שיגדילו את רווחתם של כלל העובדים בישראל", אמר השר כחלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר