הפינוי לא הסתיים

חילופי האשמות: הייתה אלימות בעפרה?

המשטרה והמתיישבים בחילופי האשמות בנוגע לאירועי הפינוי בעפרה, בעיקר בבית משפחת כפיר, שפונה הלילה מעשרות הנערים שהתבצרו בו, חלקם נזקקו לטיפול רפואי (משטרה)

(צילום: אלכס קולומויסקי)

הפינוי בעפרה שהתחיל אתמול (שלישי) בבוקר עדיין לא הגיע לסיומו הסופי. כ-10 נערים ממשיכים להתבצר גם הבוקר על גג בית משפחת כפיר בעפרה. כוחות המשטרה פועלים בשלב זה באטיות והחליטו לאפשר לנערים להישאר על הגג עד שיתייאשו וירדו מרצונם. במקביל, כמה מתנחלים מנסים להעביר לנערים מזון ושתייה בניגוד לעמדת המשטרה שמונעת זאת מהם.

בלילה אף נעצר אחד מתושבי עפרה, שניסה להעביר לידי הנערים באמצעות רחפן מזון ושמיכה. במשטרה מחכים שהנערים יירדו ממנו והם צפויים להיעצר.

כוחות הביטחון פתחו בפעולות הגידור מסביב לתשעת הבתים על מנת לאפשר את הריסתם המתוכננת. ככל הנראה הפעולות להריסת הבתים יימשכו עד שעות אחר הצהריים ולא ייגררו לשעות הלילה כדי למנוע הפרעה לבתים הסמוכים בשכונה.

במשטרה מגדירים באופן כללי את פינוי הבתים כאירוע שעבר בשקט יחסי עם רף התנגדות נמוך. לדברי גורם בכיר במשטרה, "בגלל מאמצי ההידברות שכל הזמן נמשכים – החיכוך היה נמוך. בכל פעם שראינו שנוצר 'מצב דליק', דאגנו להרגיע את האווירה". מנגד, כמה מהנערים והמבוגרים שפונו מהבתים טענו כי ננקטה נגדם אלימות. 17 נערים שפונו מבית משפחת כפיר נזקקו לטיפול רפואי לאחר שנפגעו באורח קל. גם 11 שוטרים נפצעו קל במהלך הפינוי.

ועד הפעולה של עפרה מסר הבוקר כי "כוחות היס"מ שהשתתפו בפינוי הפעילו אמש אלימות קשה ובלתי מוצדקת כלפי בני נוער ומבוגרים שביקשו לבטא את זכותם הדמוקרטית למחאה לא אלימה נגד הרס הבתים בלב עפרה. המתיישבים נהגו בצורה מרוסנת , אך לצערנו כוחות הפינוי התנפלו בכוחניות על השוהים בבית משפחת כפיר ונהגו בהם אלימות ללא כל סיבה".

עוד אמרו בוועד כי "אנחנו קוראים לראש הממשלה, לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולמפכ"ל המשטרה לבדוק לעומק את האלימות שהופעלה במהלך הפינוי. תושבי עפרה הם אזרחים שומרי חוק וזכותם לבטא מחאה על הרס, ואין שום הצדקה לנהוג כלפיהם באלימות לשמה".

מהמשטרה הגיבו לדברים ואמרו: "משטרת ישראל ביצעה את משימת הפינוי בעפרה (וכפי שהיה גם בעמונה) בשקיפות מלאה עם נגישות לכל כלי התקשורת ששהו בשטח וצילמו את כל שלבי הפינוי. הצילום התבצע מטווח אפס ומלב ההתרחשות. למותר לציין כי מדובר בדברי בלע שאין להם אחיזה במציאות ואלה נועדו לייצר מצג שווא".

"העובדות הנכונות הן: לבתי החולים פונו אמש 10 פצועים כאשר 8 מתוכם הינם שוטרים שסבלו מחבלות ופציעות שונות. (בנוסף על אלו ישנם עוד שוטרים רבים שנחבלו, טופלו במקום ושבו לפעילות).

"האלימות הופנתה אל ועל השוטרים, וכל מי שנכח אמש בעפרה או שנחשף לחומרי התיעוד הרבים מהפינוי, יכול היה להיווכח בעצמו לעובדה כי השוטרים והשוטרות ביצעו את משימת הפינוי, באיפוק רב ובמקצועיות, תוך הידברות, סבלנות וסובלנות.

"עקב התנגדותם האלימה של המתבצרים, ובפרט בבית האחרון (שרובם המוחלט כלל אינם תושבי עפרה!). במצבים בהם המתבצרים בחרו להתפרע, לתקוף ולהתנגד באופן אקטיבי לפינויים, לא הייתה ברירה אלא להפעיל כוח סביר ומידתי אשר היה דרוש לשם הרחקתם מהבתים והשלמת המשימה", נאמר בהודעת המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר